Før kampen: Brumunddal IBK – Elverum IBK

Mandag 29. oktober gjester Elverum Fagerlundhallen. Det er duket for ett reelt derby.

2. DIVISJON HERRER
brumunddal-ibk-logo versus elverum-logo
BRUMUNDDAL IBK        Elverum IBK

Mandag 29. oktober kl. 20.30
                     Fagerlundhallen

Mandag skal A-laget igjen i aksjon. Kampene kommer tett som haggel i oktober, og denne gangen er det Elverum som gjester Fagerlundhallen.

Brumunddal har fått en flott start på sesongen, etter sterke seier mot hennholdsvis Lillehammer og Ajer. Ikke mange hadde trodd att laget skulle stå med full pott etter to serierunder, men Brumunddal har levert varene. Kampen mot Ajer må kanskje være noe av det beste vi har sett av A-laget. Brumunddal var nok noe mer ballbesittendene i kampen mot Lillehammer, men mot Ajer var de dødlig effektive og spilte en meget god kamp forsvars messig.

Att Brumunddal har en bred og god stall i år er det liten tvil om. Det er forskjellige spillere som har stått frem i hvert oppgjør. Mot LiBK, var Martin Korpberget Bjørke banens beste. Mens mot Ajer sto trener Chrisitan Andersen opp med mål og tre poeng. Magnus Maller var ikke med mot Lillehammer, men ble byttet inn for nettopp Bjørke i Ajer kampen, og setter fart på spillet og noterer seg også med mål. Også lagets andre trener, Richard Alfstad er i kjempe form om dagen. Alfstad har notert seg for to mål i begge oppgjørene. Att en spiller som Brage Holmstrøm ikke spilte mot Ajer (2 målgivende mot Lillehammer), viser bare att laget har mange kort i ermet.
Når også andrelaget så langt har gjort rent bor i serien, ser vi att det bredden i stallen er god.

maller2-liten

Elverum har bare spilt en kamp så lant i sesongen. Den tok plass i Elverumshallen tirsdag mot Lillehammer. Skogvokterne fikk en meget tøff start på sin sesong, da de tapte hele 2-13. Elverum scoret riktig nok det første målet.
Det ryktes om mange utskiftninger også i Elverum i år, og det blir spennende å se hvordan de følger opp mot Brumunddal mandag. Det er hersker vel liten tvil om att det er en revansje sugen gjeng som kommer til Brumunddal.

Ser man på tidligere sesonger, pleier Elverum å komme sterkere utover sesongen. Derfor bør Brumunddal på ingen måte ta lett på oppgaven. Oppgjørene lagene i mellom er alltid tette og gjevne og pleier alltid å være underholdene.

TABELL 2.div herre 2012/2013 (Ajour pr.24/10/2012)
    K S U T P H B GF GA +/-   Streak
1 Brumunddal IBK 2 2 0 0 4 1-0-0 1-0-0 9 6 3   Vunent 2
2 Lillehammer IBK 2 1 0 1 2 0-0-1 1-0-0 17 7 10   Vunnet 1
3 Ajer IBK 1 0 0 1 0 0-0-0 0-0-1 2 4 -2   Tapt 1
4 Elverum IBK 1 0 0 1 0 0-0-1 0-0-0 2 13 -11   Tapt 1

K=Kamper, S=Seier, U=Uavgjort, T=Tap, P=Poeng, H=Hjemme, B=Borte.

Slik gikk det sist:
Ser man bort fra KM i april hvor Brumunddal slo Elverum 6-1 i finalen, ble siste seriekamp lagene i mellom spilt tidlig i februar. Dette var kampen om sølvet i serien, og retten til å få spille kvalik skulle avgjøres.
I denne kampen var Brumunddal det klart gifitgste laget. Brumunddal tar tidlig ledelsen og leder hele 3-0 etter første, og vinner tilslutt kampen  5-2, i en meget fair og fin kamp lagene i mellom. Kampens store spiller var Magnus Maller som noterte seg med tre nettkjenninger.