Andrelaget tok sin andre strake seier

Onsdag tok andrelaget sin andre seier på fire dager, og står dermed med full pott etter to runder. Denne gangen var Lillehammer 2 motstander i kristins hall, og Brumunddal vant komfortabelt, 6-1.

Hans Iver Frydenlund spilte en meget god kamp onsdag, og bidro med to mål og en målgivende.

3.div Herre: Lillehammer IBK 2 – Brumunddal IBK 2 1-6 (0-2)(0-3)(1-1)

Kampene kommer tett om dagen. Fire kamper på sju dager er status for våre to herrelag etter serieåpningen sist onsdag. I dag var andrelaget igjen i aksjon, og vi tok turen nordover til Lillehammer, kun tre dager etter oppgjøret mot Ajer.

1.periode:
Vi kommer greit i gang, men produserer ikke de helt store sjansene i starten. Som i Ajer kampen, er det litt slapt og tamt de første 20. Mot slutten av perioden løsner det derimot, og Halvard Hagleund setter inn ledelse 1-0, etter 17.05. Halvards første mål for Brumunddal. Ca. to minutter senere er vi igjen frempå. Nå er det Hans Iver Frydenlund som finner nettmaskene, assistert av junior Henrik Brunes. dermed har vi en 2-0 ledelse da vi går til pause.

2.periode:
I garderoben er vi enige om att vi igrunn har brukbart taket på kampen, men må opp noen hakk i innsatsen. Første tjue var litt for tampt. Vi gjør ett bytte. Stian Kristiansen kommer inn for Henrik.
Vi går rett i angrep da vi tar fatt på omgangen, og vi får uttelling i første bytt. Etter 38 sekunder scorer Lars Johansen sitt første mål for klubben, etter fint samspill med Jonne. 11 sekunder senere øker vi ledelsen ytterligere, da Stig Atle får tak i ett langt frem spill fra Tom Richard og setter 4-0 på tavla.

Vi fortsetter å skape gode sjanser, men flere uttellinger lar seg vente på. Lillehammer er også farlig frem på ved flere anledninger, men Morten Lien har en kjempe dag i buret, og virker å ha stengt helt igjen. Etter 16.28 får er Hansi igjen farlig frem på og dundrer inn sin andre for dagen. Dermed leder vi 5-0 som også står seg til pause.

3.periode:
Vi er igrunn godt fornøyde med hvordan vi har spilt, men føler samtidig vi har mer å gå på, både i forsvar og i angrep.
Vi klarer ikke helt å følge opp den fine andre perioden, og faller litt tilbake der vi var i første, hvor vi skaper sjangsene, men klarer ikke sette de. Etter litt over halvspilt omgang, mister Jonne hue litt, og slår bort ballen etter att dommer har dømt. Dermed må vi spille i undertall. Utvisningen rir vi mesterlig av, men ti sekunder etter vi har blitt fullt lag, får Magnar Johansen løsne skudd fra distanse og gir Lillehammer sin første redusering. Morten har liten sjanse på denne, da det er tett pakket med folk foran mål.

Med litt over to minutter igjen å spille, byr det seg en overgangsmulighet, og Christian og Henrik kommer i en to mot en situasjon. Ballen går klikk-klakk og til slutt er det «Elgen» som får lov å sette ballen i nettmaskene. 6-1 på tavla står seg ut, og vi vinner vår andre strake seier.

Neste kamp er ikke før 25. november. Det gir oss god tid til å fin pusse formen, og ikke minst få drillet rekker.

Vi takker Lillehammer for kampen.

Tre navn som er verdt å trekke frem:
Morten, står en kjempe kamp, og løfter seg flere hakk fra Ajer kampen, i dag var du god! Varter opp med flere feber reddninger, og det er synd vi ikke klarer å hjelpe han med å holde nullen. Hadde verdt fortjent.

Henrik, spiller sin andre kamp på senior nivå, og har hatt meget positive innhopp. Han har spilt 4 av 6 omganger, og står med 2 mål og 3 assist, og har med det flest poeng av alle.

Halvard, gjør spiller sin andre kamp som back, og har gjort det kjempe bra så langt. Får brukt løpskraften sin i forsvaret og er god til å dekke skudd. Står med mål og fem poeng på to kamper. Har til sammenligning null poeng på sine to første sesonger.

LAGET
Målvakt: Morten Lien
1.rekka: Henrik Brunes (0+2), Jan Raymond Mikkelsen (0+1), Hans Iver Frydenlund (2+1), Halvard Hagelund (1+0), Christian Andersen (1+0).
2.rekka: John Amund Hansen (0+1), Stig Atle Lunna Aamot (1+0), Lars Johansen (1+0), Sindre Pedersen, Tom Richard Hovde (0+1).
Benken: Stian Kristiansen (inn i andre for Henrik.)