Elverum IBK – Brumunddal IBK 2-2 (1-0)(0-1)(1-1)

Uavgjort i tøff kamp mot Elverum

To flaksemål i mot, men med mange ute er vi likevel fornøyde med ett poeng.

Forfallene kom på rekke og rad før den tøffe bortekampen mot Elverum. vi dro Kjella og Henning ut av senga og etter oppvarmingen ga begge klarsignal til å spille. Med mange ute valgte vi likevel å spille med to rekker i kampen, for første gang denne sesongen.

Starten av kampen ble en stillingskrig der ingen av lagene tok store sjanser offensivt og blottet laget bakover.

Vi hadde et par gode avslutninger, men kampens beste spiller, Elverums målvakt, var «het» på målstreken og reddet mye gjennom hele kampen. vi var litt for enkle i spillet vårt, og klarte ikke å få keeperen til å måtte gjøre sideforskyvinger.

Hjemmelaget tok ledelsen på en kontring etter 17.46 da de angrep to mot en. Skuddet forsøkte Tom å dekke, men ballen traff foten hans og fintet ut Terje Dahl, som sto en strålende kamp mellom stengene.

Etter den første pausen var vi enige om å øke tempoet og forsøke å spille med mer trøkk. Vi dominerte til tider og skapte mange sjanser, men vi klarte ikke å få hull på byllen før Brage Holmstrøm fikk straffe etter å ha blitt taklet hardt på vei mot mål. Evigunge Brage satte straffen sikkert i mål sjøl etter 31.41, og sørget for 1-1 etter to perioder.

Brage hadde en vanskelig kamp, og ble tatt stygt ved flere anledninger, uten at dommeren reagerte, men tok tilbake med å fortsette sitt gode spill. Hjemmelaget hadde også flere sjanser i denne perioden, blant annet et par stolpeskudd, i tillegg til flere redninger fra Terje.

3. periode bød på fire utvisninger for mindre forseelser som slag og lignende, mens de store forseelsene slapp gjennom flere ganger i kampen. Taklinger og obstruksjoner mot vant i trange haller er farlig spill.

Vi tok ledelsen etter tre minutter av den avsluttende perioden etter godt forarbeid av Hans Iver Frydenlund og et skudd klistret opp i lengste hjørnet av Magnus Maller. Den ledelsen holdt vi helt til det gjensto tre minutter, da Elverum snappet ballen mot slutten av et overtall og fikk utpå sin spiller akkurat i samme øyeblikk. Kontringen resulterte i 2-2-scoringen som ble kampens siste.

Pluss til (i tilfeldig rekkefølge): Terje Dahl, Magnus Maller og Brage Holmstrøm, mens det var solid spill i undertall, hvor vi holdt nullen.

Kampfakta

1       17.46      1-0    W. Omdahl                  Erik W. Haugen                    5-5

2       31.41      1-1    Brage Holmstrøm                                                      Straffeslag

3       43.10      1-2    Magnus Maller             Hans Iver Frydelund        5-5

3       56.51      2-2    Tom Johnny Myrvold    –                                              5-5

Utvisninger:

Elverum 4×2 min.

Brumunddal 4×2 min.

Dommere: E. T. Nordnes, Elverum, K. Johansen, bedriftsserien.

Laget:

Målvakt: Terje Dahl

Første rekka (0-2 + ett straffemål av Brage): Brage Holmstrøm (1+0), Richard Alfstad, Christian Andersen – Tom Richard Hovde, Lars Bakkerud.

Andre rekka (1-0): Magnus Maller (1+0), Kjell Gunnar Opseth, Hans Iver Frydenlund – Henning Rugsveen, Cato Ødegård.

Spilte også: Marius Resvold, Cato Norderhaug.

Les hva Elverum skriver om kampen her: