Damelaget tok første stikk mot Elverum

Onsdag tok våre dame sin første seier denne sesongen da Elverum ble slått 4-2 borte. Onsdag var det duket for sesongen andre kamp for jentene. Vi var alle heltente til kamp, og fast bestemte på å få hull på byllen. Det var en stor skuffelse at kampen begynte en halvtime etter oppsatt tidspunkt, men med litt løping og godt humør var Daladamene klare til kamp. Vi presset på fra start, og hadde noen muligheter i begynnelsen skuffelsen var derfor stor da Elverum lyktes med et av to angrepsvåpen, nemlig lang ball opp og løp for harde livet. Vi ble hengende litt etter og Elverum satte ballen enkelt i mål. Stemningen falt litt i laget, men vi fortsatte trykket mot Elverums målet. Elverum hadde ballen på egen banehalvdel og backen som var noe usikker på hvilken vei kølla skulle holdes ble presset av Marthe, ballen spratt mot mål og Marthe fikk tak i ballen og satte den fortjent inn, endelig var byllen sprukket. Dette skulle vise seg å være viktig og kun en og halvt minutt senere fikk Silje gleden av å sette årets andre og hennes første for sesongen. Det var derfor surt at hjemmelaget utlignet før perioden var over og vi måtte gå til pause på stillingen 2-2.

Andre periode skjedde det lite, vi hadde bedre spill og full kontroll på Elverum. Silje stod for periodens høydepunkt og satte inn 2-3 enkelt bak en sjanseløs keeper etter et fin oppsill av Cathrine. I tredjeg periode eide vi store deler av kampen, men Elverum prøvde seg på noen kontringer, men Eva stod pent bak og hodlt buret rent.  Lene punkterte kampen med kun et minutt igjen etter en fin passning fra Marthe.

Laget:
Eva i mål