D1: SOLID SEIER I SISTE KAMP

Sesongavslutningen til damelaget ble nær perfekt, med tidvis nydelig spill og mange sjanser.

2.div dame:  Ottestad – Brumunddal 4-10 (2-0)(0-4)(2-6)

Selv om det ble en målrik kamp, stod det fortsatt målløst til damene våre etter første periode. Spillet var på nivå med Ottestad, men skuddene gikk utenfor eller rett på keeper.

Vi starter andre periode med to bak Ottestad, men så snudde det, og det til gangs. Klubbens kvinnelige toppscorer, Kristin Mostuen, startet «ballet», og satte inn 0-1 etter ni minutter. Tre minutter senere signerte Tale Berntsen utligningsmålet. Damene kjørte hyppige bytt og klarte å holde intensiteten oppe, til tross for at vi kun var tre innbyttere. Bekk-rekka med Annette Dæhlin, Solfrid Neverrøsten og Kristin Grønstad bestemte seg for å gjøre det vanskelig for motstanderne, og stengte av banehalvdelen vår. Kristin Mostuen satte nok en ball i nettet, og før pause inntok også Maren Kristine Dybvik scoringslisten med et nydelig mål.

I siste periode fortsatte målfesten helt til tallet viste 10. Eva hadde flere flotte redninger, og beviser hvorfor hun er en fryktet keeper i 2. div. Igjen var poengene fordelt på flere av spillerne våre. Målscorere i tredje omgang var Silje Heide Romsås, Maren Kristine Dybvik, Kristin Grønstad og Kristin Mostuen. Mostuen ender opp med hele fem scoringer denne kvelden! Poengplukkere for øvrig var Marianne Sund og Annette Dæhlin.

Mot slutten av kampen begynte beina å bli tunge, så Ottestad fikk to «lettvinte» mål. Allikevel var damene godt fornøyd med kampen, og beviser igjen hva de kan utrette på en god dag. Nå krysser vi fingrene for at damene stiller til ny sesong mot høsten igjen!

Kampfakta leser du her…