Brumunddal IBK fyller 10 år!

Brumunddal Innebandy ble stiftet 28.desember 2003. Denne sesongen feirer vi 10 års jubileum, noe som selvfølgelig skal markeres. Vi offentligjør nå vår jubileumslogo.

logo10år PNG web2

Etter 10år med drift er Brumunddal Innebandy blitt Ringsakers største innebandy klubb, og nest største i Innlandet.  Det er med stolthet vi kan se tilbake på 10 år med hardt arbeid, og hvordan vi dag fremstår som klubb og forening.

Vi har gått en lag vei for å komme dit vi er dag, og det er mange som skal ha del i æren for den jobben som er lagt ned. Uten denne innsatsen, hadde ikke klubben kommet dit den er i dag.

I vårt jubileums år, er det ekstra stor stas, att A-lag skal spilel på nest øverste nivå, 1.div Østlandet. Som klubbens spydspiss, stiller A-laget i den anledning med jubileumsdrakter. Dette gleder vi stort til!

Vi offentligjør også nå vår jubileumslogo som vi har jobbet med i lengre tid. Den er igjen Tho Nguyen som står bak , i samarbeid med klubben. Vi er meget godt fornøyde med utfallet.

Vi gleder oss nå til nok en sesong med mye godt selskap i Fagerlundhallen. Vi håper alle som følger oss vil møte opp og støtte spesielt opp om vårt A-lag.

En stor takk rettes til alle som har bidratt i klubben, dens medlemmer, støttespillere og samarbeidspartnere.

-Tom Richard Hovde, leder gjennom ti år.

Type Tool2

Etter ett par vintre med innebandyspill i trange gymsaler, satte den gang, en ung spillergruppe på ni mann seg ned i Stampenveien, fjerde jule dag i 2003. Agenda var hvor vidt vi skulle ta neste skritt og danne en klubb. Forslagene var mange, men tilslutt falt vi ned på ett navn, og Black Knights så dagens lys. Daniel Halvorsen, Gaute Pedersen og Tom Richard Hovde gikk i bresjen og tok på seg mye av det administrative.

I første om gang, skulle vi delta i bedriftsserien. Men da vår gruppe ble dannet langt ut i sesongen, ble det aktiv deltagelse på turneringer og cuper utover våren. Spillergruppen vokste gradvis, og da høsten kom, bestemte vi oss heller for å melde oss på i seriespill i 3.div herre i Hed/Opp bandykrets, og vi byttet navn til Brumunddal Black Knights IBK.

Logo Black Knights 2003_2010
Klubblogo 2003-2010

Sesongen 2004/2005 gikk over all forventning. Dette året var det rekord høye 9 lag i 3.div. Og med Andre Paulsen i spissen, feide gutta all motstand av banen, og gikk ubeseiret gjennom sesongen, og tok seriegull i første sesong. Paulsen noterte seg for 49 poeng på åtte kamper denne sesongen.
Vi hadde også med vårt første yngres lag dette året, i form av smågutter. Noen av disse er i dag å finne i årets A-lag.

lagbilde01 redigert

Ett av de første lagbildene. Tatt i Kallerud i siste serierunde sesongen 2004/2005.

Etter seriegullet i 3.div, ble det opprykk til 2.div. Her fortsatte laget de gode prestasjonene i treningskampene, samt i serieåpningen. Brumunddals første seier i 2. div kom mot Lillehammer i første seriekamp, men så møtte laget veggen og tapte de resterende 15 kampene denne sesongen. Stort bedre gikk det ikke sesongen etter. I femte serierunde i 2006/07 sesongen kom endelig en etterlengtet seier, og vi unngikk en taps rekke på 20 kamper. Denne stoppet på 19 kamper!
Denne sesongen får klubben også damelag. Som seks år etter oppstarten tar sitt første seriegull i 2013.

Dame lagbilde 11122012 Nes-brdal 0-2
Damelaget vinner serien sesongen 2012/2013

De neste to sesongen er det nedgangstider i herreavdelingen, som ikke deltar i seriespill i 2007. Sesongen etter fusjoneres det med Gjøvik IBK på herresiden. Ett omstridt valg, da dette var en av lagets største rivaler på denne tiden.
Men samarbeidet bar frukter og sesongen 2009/2010 sto vi igjen rustet til å ta opp kampen alene i 2. divisjon.

I 2010, får klubben nytt ansikt i form av ny logo og i 2011 kommer  en helt ny hjemmeside på plass. Dette følte vi var ett skritt i riktig retning for å kunne ta klubben til nye høyder.

brumunddal-ibk-logo
Klubben får ny logo i 2010

De neste tre sesongene bygget vi stein for stein i herre avd. , og spiller gruppen fikk en fin vekst. I dag teller herrestallen over 30 spillere.
Sportslig klatrer laget også sakte men sikkert oppover på tabellen, og i 2013 går laget helt til topps og tok hjem tidenes første seriegull i 2.div. Også vårt dame lag gjør sakene sine bra, og vinner seriegull samme sesong.

Brumunddal IBK - Salming dok

YNGRES:
Vi har i alle år hatt stort fokus på rekruttering og yngreslag. Mange spillere har kommet og godt, og mange har deltatt i flere år. Det som i 2004 startet opp med ett smågutt lag på 15 spillere, er i dag blitt en yngres avdeling på rundt 100 spillere. Fra mikro til Junior Herre. Vi vil i årene som kommer fortsette å rette ett stort fokus på nettopp dette. Innebandy vært ett årlig arrangement i flere sesonger nå.

lagbilde mini 1.des 2012