Damene viste muskler tross tap

Mistet dyrbare poeng i tetstriden.

2.div Dame: Brumunddal IBK – Lillehammer IBK 3-4

Det var viktige poeng å ta med seg da damene møtte Lillehammer torsdag kveld, men det holdt akkurat ikke for hjemmelaget.

Etter en jevn start på kampen lobber Lillehammer inn et «flaksemål» via en fot over Eva. Noen minutter seinere går enda en ball i mål da Lillehammer har frislag, og hjemmelaget roter for lenge før de kommer på plass. Heldigvis kommer det et mål fra Silje Heide Romsås, pent assistert av nykommeren Marianne Sund, før perioden er over.

Den andre perioden blir målfattig, og damene begynner å kjenne at de kun har to innbyttere denne kvelden. Lillehammer pådrar seg en utvisning, men de klarer ikke å utnytte overtallsperioden. Den siste halvdelen av perioden spiller de bra, og troen på at de kan ro det i havn melder seg.

Etter ett minutt inn i tredje periode banker Lillehammer derimot inn enda et mål. Stillingen er da 1-3. 7 minutter seinere svarer Silje Heide Romsås nok en gang, og damene våre ligger under med ett mål (2-3). De får mange sjanser denne perioden, men ballen vil ikke inn i nettet. I trettende minutt øker Lillehammer til 4-2, som svares på av kaptein Marit Holte før det neste minuttet har passert.

De siste minuttene av kampen er utrolig spennende med time-out fra begge lag og hardt press oppover. Damene får to store sjanser som begge havner utenfor, og dermed må de godta at Lillehammer tar med seg tre poeng hjem, til tross for at hjemmelaget spiller en god kamp.

/Tale Berntsen