D1: Damelaget åpnet med seier

Våre damer fikk akkurat den starten på sesongen som de ønsket, da Nes ble slått 3-1 på egen parkett.

Arkiv bilde

2.div Dame: Brumunddal – Nes 3-1 (0-0, 1-1, 2-0)

Fjorårets dameserie ble en jevn affære, hvor kun fem poeng skilte de tre medaljørene. Brumunddal dro det lengste strået og var fire poeng foran Elverum og fem foran Gjøvik. Alt ligger til rette for en like spennende sesong også i år, hvor man har rom for svært få feilskjær. Derfor var det ekstremt viktig å få en god start på sesongen i seriepremieren.

Damelaget har hatt en fin oppkjøring til årets sesong, med både trener og en god spillergjeng på plass. Selv om vi fortsatt ikke kan skryte av at vi har to fulle rekker, innehar laget mye rutine og godt mot. Med noen gode treninger «innabords» var vi klare for torsdagens sesongdebut.

Vi begynte første periode med å finne plassene våre. Det kunne merkes at det var litt nerver ute og gikk, med noen småfeil her og der, og litt lite initiativ til å skape noe framover. Med nye konstellasjoner brukte vi allikevel perioden godt, og med noen superredninger fra Eva Helen Hobusch-Leirpoll, klarte vi å holde 0-0.

I andre periode våknet vi endelig fra dvalen da Nes satte ballen i nettet via en uheldig fot. Vi fant tilbake målhungern og pratetøyet, og begynte å få ballen mer framover. Etter seks minutter klarte Silje Heide Romsås å få ballen i nettet med ass. fra Solfrid Neverrøsten, og utlignet dermed Nes sin ledelse. Resultatet ble ståendes ut perioden.

Tre minutter ut i tredje periode sørget kaptein Marit Holte endelig for ledelse for BIBK. Vi merket at vi begynte å få godt tak om kampen, og at Nes begynte å bli slitne. Forsvaret vårt fungerte godt, og det ble mange sjanser framover. Vi avsluttet kampen med utligning fra undertegnede, igjen godt lagt opp av Neverrøsten, som ble kveldens poengplukker.

Det ser ut som om det kan bli en spennende sesong for damene i år også!

Tale