Klubben ansetter daglig leder

Brumunddal Innebandyklubb ha nå ansatt Espen Schytte som daglig leder. Bergenseren mener klubben kan bli akkurat så stor som den ønsker på sikt.

Artikkelen er lånt av Ringsaker Blad
SER POTENSIAL: Espen Schytte er nyansatt som daglig leder i Brumunddal IBK
og tror klubben kan vokse seg så store de ønsker.

Schytte tiltrådte i stillingen i september og har brukt den første perioden på å bli kjent med klubben fra innsiden. Som dommer og trener med base på Lillehammer har han hatt befatning med klubben ved en rekke anledninger tidligere.

– Jeg har dømt A-laget flere ganger da de var i 2. divisjon for noen år siden og har alltid hatt et inntrykk av at klubben er godt drevet, sier Schytte som til daglig bor på Lillehammer og studerer økonomi og administrasjon.

– Et viktig signal å sende

Sjøl på øverste nivå i Norge er det foreløpig ikke vanlig med en betalt daglig leder og det kan kanskje framstå råflott at en klubb på Brumunddals størrelse velger å gå til det skrittet.

– Klubben vokser og ressurspersoner forblir det samme antallet. Skal vi klare videre vekst og samtidig ha et kvalitetsprodukt så er vi nå ved et vegskille. Vi har konkludert med at dette er det viktigste og riktigste vi kan gjøre for våre medlemmer, og da spesielt yngres. Vi bruker ferske sponsormidler og andre tilskudd i finansieringen – så det blir ikke høyere kostnad på medlemmene, sier leder i klubben Daniel Halvorsen.

– Det er et viktig signal å sende at klubben nå velger å ta dette steget. Så vil det med tiden bli bevist eller motbevist om det var forsvarlig. Målet er at klubben skal bli et proft drevet idrettslag og en av mine hovedoppgaver er å formalisere ting i klubben, finne ressurspersoner og holde folk litt i ørene. Jeg ønsker å legge til rette for dem som kommer etter meg. Jeg skal nemlig etter planen flytte tilbake til Bergen til sommeren, sier Schytte.

Ingen begrensninger

Bergenseren ser et stort potensial i klubben.

– Å ta del i utviklingen til denne klubben er interessant og jeg mener at klubben kan bli så stor som den ønsker på sikt. Da er det viktig at klubben har et slagkraftig A-lag for det er viktig med en gulrot i andre enden av tunnelen for de yngste spillerne, sier Schytte som var skilte seg ut i mengden av søkere til stillingen.

– Valget var vel ganske enkelt når en person med stor innebandyfaglig erfaring, som er kjent i miljøet og god har kompetanse i organisering og gjennomføring søker på stillingen. Espen går sånn sett sømløst inn i driften og er allerede godt i gang med mange gjøremål, avslutter Halvorsen.