D1: Målrikt da Dala trakk det lengste strået.

Damelaget slo tilbake søndag med seier over Elverum.

img_0020

Vår tredje seriekamp spilte vi hjemme mot Elverum. Det var et revansje lystent lag etter tap mot Lillehammer som gikk ut på bana i første omgang for å slå Elverum.

1 periode

Vi har løftet oss noen hakk fra forrige kamp og gir jernet fra første minutt. Mye av spillet foregår da på Elverum sin banehalvdel. Første skåring kommer etter 2 minutter og 20 sekunder da Kristn Grønnstad tar et innslag fra hjørnet og sentrer til Silje Sveen som står udekket og skyter ballen i mål. Elverum ligger ikke på latsiden de heller og får en utligning etter  4 ½ minutt. Det skal ikke gå mer en et par minutter til før Kristin Grønnstad klarer å skåre 2-1 målet etter en pasning fra Solfrid Neverrøsten. Dette ser ut til å bli en jevn kamp hvor begge lag har mye bra spill. Vi får til mye pasninger innad i laget og har mange forsøk på skudd på mål. Tale Berntsen får ballen ved vant på tiden 16.10, Maren Dybvik løper som en helt og trekker med seg Elverumsspillere så Solfrid Neverrøsten får plass midt på bana, får pasning fra Tale og skårer Brumunndals 3-1 mål. Elverum får en utligning på tiden 17.53. Vi går til pause med ledelsen 3-2.

2 periode

I andre omgang starter Elverum best og får en skåring etter 3 minutter og 20 sekunder. De utligner da til 3-3. Vi kommer oss og fortsetter der vi slapp i første omgang. Kristin Grønnstad skårer igjen etter pasning fra Solfrid Neverrøsten på tiden 25.16. Det blir en jevn omgang hvor det skifter på hvilke av lagene som presser. Det skal gå nesten hele omgangen før det kommer en ny skåring. Da er det kaptein Maren Dybvik som får uttelling for sin mester jobbing på senterplass. Hun gjorde en kjempe jobb både i forsvar og angrep. Hennes 5-3 skåring kom etter 39 minutter og 30 sekunder. Vi gikk da til pause med en to måls ledelse.  I pausa hadde vi fokus på å fortsette det bra spille og den gode innsatsen alle spillerne hadde de to første periodene. Vi skulle fortsette å presse på og lage skudd på mål. Viktig var det også å holde byttene nede slik at vi også klarte å holde tempoet oppe.

3 periode

Igjen er det bortelaget Elverum som klarer å skåre det første målet i perioden. På tiden 48.38 utligner de til 5-4. Damene fra Dala lar seg ikke skremme av det og fortsetter å skåre. Maren Dypvik får sin andre skåring i denne kampen etter pasning fra Solfrid Neverrøsten. Vi går da opp til ledelsen 6-4 på tiden 54.03. Da tar Elverum en Time Out. Vi hadde ikke så mye å prate om i Time Outen for vi var fornøyd med spille vårt og ville bare fortsette slik. Benyttet da pusterommet til å drikke litt. Elverum får lurt ballen i mål og utligner til 6-5 etter 55 min og 32 sekunder. Dette svarer Brumunddal på med en gang. Solfrid Neverrøsten skårer etter å ha fått en pasning fra Maren Dybvik og ser en åpning på venstre siden av bana hvor hun løper og skårer. Brumunddal går opp i ledelsen 7-5. Elverum har ikke gitt opp helt og får en ny utligning etter 57 minutter og 4 sekunder. Her etter holder Brumunddal unna og vinner tilslutt 7-6 etter en jevn og artig kamp.