D1: Seier i serieåpningen.

Damelaget vant komfortabelt 5-1 borte mot Nes.

krist
Kaptein Kristin Grønstad sto for to av scoringene mot Nes

Tirsdag kveld dro vi til Nes for å spille sesongens første kamp! Det er en del endringer i damelaget fra i fjor, da vi har mistet noen spillere, men samtidig fått noen veldig bra nysigneringer til laget.

1.periode (1-1)
Vi går ivrige på bana i første periode, og kampens første mål kommer allerede etter 2 minutter og 18 sekunder. Det er Kristin som scorer på assist fra Eva. Vi fortsetter spillet vårt, men nesten halvveis i perioden så er det Nes sin tur til å score, og stillingen er 1-1.
Nes får ekstra energi og setter trøkk på mål med farlige sjangser. Dessverre for oss så resulterer dette i en en uheldig situasjon som gir straffe til Nes og en 2 minutters utvisning til oss. Nervene er på plass hos de som sitter på benken i det straffen skal tas, men tydeligvis ikke hos keeperen vår, Malin. Hun er rolig og kald, og redder straffen lett som bare det. Videre i kampen spiller vi godt i undertall og får unna en del baller, og ikke minst får vi god hjelp av Malin i mål. Plutselig blåser dommeren for utvisning på Nes, på grunn av at de har seks spillere på bana. Det medfører at vi spiller 4 mot 4 i noen sekunder før det er vi som får spille i overtall. Vi har mange farlige skuddsjanser i dette overtallet, men vi får dessverre ikke ballen i nettet. Det gode spillet fortsetter i fullt mannskap, men perioden ender 1-1. En jevn periode med gode sjanser begge veier, men også en periode preget av litt stress og nerver.

2. periode (0-3)
I 2.periode roer vi ned og tar kontroll. Maren setter det første målet etter noen minutter, på assist fra Solfrid. Nå løsner det for oss, og bare minutter etterpå kommer vårt tredje mål, på skudd fra back Silje. I denne perioden fungerer det aller meste, og selv om Nes kommer på gode angrep, så kjemper vi i mot og klarer å snu spillet. Mot slutten av perioden får vi vårt fjerde mål, en styring av Kristin på skudd fra Silje. En veldig bra periode for oss, der stillingen ender på 1-4.

3. periode (0-1)
I siste periode setter Nes opp presset, men vi klarer å holde unna. Vi fortsetter å kjempe på fremover og skape sjanser. Ikke minst er backene våre flinke til å roe ned spillet og skaffe oversikt på bana. I denne perioden finner ikke ballen nettet før i siste minutt. Da er det junioren vår Sanna som setter fart, får pasning fra Solfrid og setter den rett i mål!

En ekstra oppmerksomhet til våre helt ferske spillere som har kastet seg ut i det og utført en veldig god kamp: Linda og Eva! Og ikke minst til Sanna fra yngre rekker som scorer sitt første mål i sin første damekamp! Bra jobba! Tale er også en nysignering med fart i beina som skaper mye bra spill på bana. Malin er stabil og trygg i mål, med både strafferedning og mange solide redninger gjennom hele kampen.

Vi får noen farlige frislag i mot oss til tider, og dette er noe vi kan jobbe med å unngå. Kanskje klarer vi også å få opp praten enda mer! Men alt i alt er dette en suveren seriestart der vi viser vilje og lagmoral gjennom hele kampen. Backene våre rydder unna og roer ned spillet når det må til, og har mange bra oppspill og skudd på mål. Senterne våre jobber knallhardt både i angrep og forsvar, og vingene gjør mange gode løp og skaper bevegelse i spillet. Dette var en solid lagseier og vi er selvsagt klare for en spennende match i Lillehammer neste uke!