Smalltalk fra rundvantet

Bli bedre kjent med herrelaget! Vi har slått av en prat med Sindre S. Pedersen.

_DSC6912 #4

Sindre Smestad Perdersen

Alder: 30
Yrke:  Revisor
Posisjon: Back
Moderklubb: Brumunddal IBK
Debut: 2005
Tidligere klubber: Lillehammer Innebandy, Paradisbukta Innebandy, NHH Innebandy
Beste motspiller: I 1.divisjon møtte vi mange gode spillere, men av de lokale spillerne vil jeg trekke frem Terje Larsen og Magnar Johansen. Er man ikke skjerpet når man møter dem sitter ballene fort i nettet.
Beste medspiller: Lars Bakkerud – kombinasjon av kraft, teknikk, kraft og hurtighet. Sa jeg kraft?
Høydepunkter i Dala-drakta: Lokaloppgjør mot Ajer i 1.divisjon 2014/15.

-Hva er grunnen til at du valgte å starte med innebandy?
Holde meg i form og syntes innebandy var morsomt.

– Hva vil du si er dine beste egenskaper på banen?
Det defensive spillet, posisjonering og ro i hodet

– Har du satt deg noen mål for den kommende sesongen, eventuelt hvilke?
I 1.divisjon måtte vi opp flere hakk i tempoet og har som mål å holde på dette tempoet gjennom sesongen.

– Etter du har spilt i 1. divisjon, vil du si at du har blitt en bedre spiller og vil du opp til det nivået igjen?
Ja, helt klart. I 1.divisjon måtte alt gå raskere, man måtte være bedre trent, konsentrert hele tiden.

– Hva tenker du om årets sesongoppkjøring, både for laget og deg individuelt?
I sommer var det bra aktivitet med fellestreninger utendørs, både joggeturer, bakkeløp og hoppbakkeløp. Vi startet også opp med felles utendørs oppvarming før treninger som vi har tatt med oss utover i sesongen. Dette har ført til at formen på starten av sesongen var bra. Treningene gjennom første halvdel av sesongen har vært bra. Vi har omtrent på hver eneste trening vært 3 rekker som alle kjemper om å komme med til kamper. Det har skapt bra trykk. I år har vi også fått inn 2 nye keepere som også matcher Bjørn Atle. Alt i alt – nå må det kjempes for å få spille og det merkes!

– Hvor tror du laget havner på tabellen i år?
Vi er i mine øyne favoritter til å vinne 2.divisjon i år. Vi har også startet sesongen med bare seire, men samtidig viste bortekampene mot Lillehammer og Ajer at lagene er kapable til å skape problemer for oss når vi ikke er på topp.

– Har du noen gode tips til trenerteamet for hvordan laget skal kunne spille den type innebandy du liker?
Opprettholde høy intensitet på treningene så vi holder kondisen ved like. Da kommer også løpene på rekke og rad. Det er gøy!

-Hvordan ser du på klubbens ambisjoner nå og i forhold til hvordan det var for noen år siden?
Det virker for meg som klubben har fått et stort løft på yngres med mange barn som nå spiller innebandy uke etter uke. I tillegg har klubben satset en del på å høyne trenernes kompetanse ved deltakelse på trenerkurs.

– Hva ønsker du å oppnå med innebandyen?
Holde meg i form, vinne kamper, ha det gøy med kamerater.

Brumunddalibk.no takker for praten!