H1: Overlegen seier i toppoppgjør.

A-laget gjorde kort prosess med skogvokterne fra Elverum søndag og sikret 3 nye poeng.

Granseth
Stian Granseth hadde dagen mot Elverum og satte fire kasser.

2.div Herre: Brumunddal IBK – Elverum IBK 14-2 (6-0)(7-0(1-2)

Det var så langt denne sesongen kun ett lag vi ikke hadde møtt i 2.divisjon. Elverum IBK. Søndag kom skogvokterne på besøk – og de dro hjem uten å ha fått med seg særlig mye tømmer på veien…

Bjørn Atle Torstensen voktet buret, Christian Andersen, Martin K. Bjørke, Sindre Pedersen og Hans Iver Frydenlund startet på backplass – og offensivt var det kjente rekker i form av Brage Holmstrøm, Stan Granseth og Lars Christian Holm i den ene rekka, og Richard Alfstad, Daniel Bråthen og Geir Olav Bratberg i den andre. Cato Norderhaug var også med på benken.

Første periode:

Gutta starter greit med høyt press. Vi får ha mye ball som forventet, men sliter litt med å få skudd på mål. Det er litt for mye skudd i førsteforsvarer – men man ser at de driver å justerer seg inn. Etter hvert sitter spillet og bevegelsene – og da kommer skuddmulighetene også. Det tar nesten 10 minutter før første målet kommer – men deretter kommer det 6 av dem. De 2 første målene setter dagens kaptein, Stian Granseth – begge assistert av Martin K. Bjørke. Først en retur som Stian omsetter i mål etter skudd av Martin – deretter skyter Martin en pasning til Stian som står alene på motsatt som enkelt hamrer inn sitt andre. De neste 4 målene kommer med totalt 1:04 fra første til siste. 18:39 til 19:44. Først er det Sindre Pedersen som kommer på et flott løp fra backposisjon, får pasning fra Richard Alfstad og setter kontant inn 3-0. Deretter får Martin K. Bjørke sitt første, assistert av Christian Andersen. Gamlefar sjøl – Richard Alfstad vil også komme på scoringslista – og gjør det assistert av Sindre Pedersen. Siste målet i perioden kommer fra han som scora de to første – Stian Granseth – Lars Christian Holm med assist.

Andre periode:

Vi er enige om å fortsette som vi har gjort – og gjør ett bytte. Cato Norderhaug kommer inn på backplass og Hans Iver Frydenlund finner benken.

Vi vinner denne perioden 7-0. Vi har 110% kontroll denne perioden – og de få sjansene som kommer mot vårt mål håndtere Bjørn Atle greit. Nærmest å score for Elverum er vel Brage Holmstrøm som prøver på kreativt tennis-vis å avslutte på egen keeper. Kreativt!

Martin, Geir Olav Bratberg, Brage Holmstrøm. Stian, Geir Olav igjen, Christian Andersen og Richard er målscorere denne perioden. Spillet sitter bra og vi løper rundt Elverum og mesteparten av spillet foregår på deres halvdel.

Tredje periode:

Med 13-0 på tavla er det bare å fortsette som man har gjort. Daniel Bråthen er litt uggen og setter seg – Hans Iver kommer inn og tar vingplassen hans ut kampen.

Tredjeperioden så flytter vi ballen litt mindre – beveger oss litt mindre, men får alikevel mange sjanser. Vi er allikevel noen få % lavere i prestasjonsnivå, og det er nok til at vi ikke får til så alt for mye. Elverum vinner denne perioden 1-2. Først går vi opp til 14-0 da Brage virkelig limer ballen i krysset fra skrått hold – assistert av Christian Andersen.

Målene til Elverum kommer først med 2:40 igjen på klokka. Først er det to av våre som kolliderer foran vårt mål. Dette gjør at en Elverumspiller får stå alene på bakerste og prikke inn 14-1. Det andre målet er en form for skudd fra midtbanen fra Elverum som en av våre elegant styrer inn i eget mål.

Alt i alt får alle gutta godkjent. Vi spiller 45 minutter knall innebandy – og slipper oss litt siste 15. Vi har noen småting å jobbe med – men vi ser at vi begynner å bli mer vant til å styre kampene.

Neste kamp for a-laget er allerede kommende fredag, borte mot Ajer 2 – det blir dette årets siste kamp for A-laget!