D1: Nytt tap mot Elverum.

Damelaget ledet 2-0 etter to perioder, men gjestene fra de dype skoger stakk av med alle poengene.

Kristin Grønstad møtte gamle lagvenninner søndag.

2.div Dame: Brumunddal – Elverum 2-3 (1-0)(1-0)(0-3)

Damene møtte nærmest fulltallige til kamp, klare for å prøve å ta seieren hjem. Arbeidsoppgavene før kamp var å ha gode pasninger, prate sammen, og tørre å skyte fra distanse. Like viktig var det også å komme raskt opp i og følge motspillere tett og ligge på riktig side av skytterne til Elverum.

Vi gikk ut på bana, og tok tak i kampen allerede fra start. Det var god bevegelse, og gode pasninger på begge rekkene, bare synd det ikke ble noe mål. Elverum var også farlig frempå noen ganger, men vi har Eva bakerst, som rydder opp på strålende vis. Etter rundt 10 minutter sitter ballen endelig i nettet bak Elverum sin keeper. Maren skyter et godt skudd som Elverums keeper må gi retur på. Foran kassa står Karoline godt plassert, og kan måke ballen i mål. 1-0 til oss, og stemningen er god. Resultatet står seg til pause, og vi går i garderoben med en god følelse for resten av kampen.

Andre periode starter litt som den første. Spillet bølger litt frem og tilbake. Eva er nok en gang strålende opplagt ved flere anledninger, og rydder opp i stor stil når vi foran ikke helt får tak i ballen. Etter rundt 13 minutter i andre periode setter Silje fart fra sin back-plass, spiller videre til Heidi som med en elendig pasning finner Maren. Maren får mesterlig kontroll på ballen, tar et par kjappe dragninger og vips er hun forbi det som måtte stå i veien av Elverum-spillere. Skuddet er nydelig plassert til side for Elverums keeper, og 2-0 er et faktum. Nydelig prestasjon der. Pause igjen, og stemningen i Brumunddal-garderoben er god. Vi blir enige om å fortsette det gode spillet, prate enda litt mer sammen og forsøke å få mer tempo på ballen.

Hva som skjer i 3.periode er uvisst. Etter bare 16 sekunder scorer Elverum på en meget god Eva. Fra benken kan det se ut som vi ikke er flinke nok til å markere tett på spillere, og Elverum får litt for mye rom. Det går bare 1 minutt og 15 sekunder, så sitter ballen i nettet bak Eva igjen. 2-2 er et faktum, og nå er det plutselig Elverum som har overtaket og er på offensiven. Coach Heidi tar time-out, og vi får klare beskjeder om hva vi skal gjøre ute på banen. Det er på tide å prøve å ta kontroll over kampen igjen, noe vi til en viss grad også klarer. Likevel er det Elverum som trekker det lengste strået og setter ballen i nettet 3 og et halvt minutt før slutt. Bittert og surt etter at vi ledet 2-0, men som vi har sett før er det en skummel ledelse.

Coach Heidi samler laget etter kampslutt og sier at vi kan være fornøyde med egen innsats selv om det blir tap til slutt. Det er absolutt positive ting å ta med seg videre, og vi går helt klart for seier i neste seriekamp. Men akkurat nå er det veldig surt og irriterende at vi taper med ett mål.

Kristin G skulle hatt en litt bedre bursdagsgave enn tap, men jevnt over så spiller vi egentlig veldig bra. Eva er en levende vegg bakerst, men når det glipper i markeringene, så blir hun også stående veldig alene.