H2: Tre nye poeng innkassert.

Onsdag var det klart for back to back oppgjør mot Elverum 2, og Dala tok igjen full pott.

Herre 3.divisjon
Elverum IBK 2 – Brumunddal IBK 2 7-8
Det var en litt mindre tropp som tok turen til de dype skoger på onsdag. Vi var noe usikre på hvordan Elverum ville respondere etter å ha blitt regelrett slaktet i Fort Fagerlundhallen på søndag. Brumunddal på sin side mønstrer et noe yngre mannskap og G15 spillerne Jonas Skåden og Christoffer Ringli får sine første hele matcher på seniornivå.

Dagens mannskap:
Målvakt: Christoffer
Mentor: Bjørn Atle
1.rekke: Backer: Girts og KB (K)
Løpere: Halvorsen, Hansi og Jonas
2.rekke: Backer: Andersen og Norderhaug
Løpere: Tomas, Lasse og Bråthen

1.periode:
Vi starter noe passivt, og allerede etter 25 sekunder tar Elverum ledelsen. Vi hever oss noe, men perioden er preget av mye rart spill, lite bevegelse og alt for passivt forsvarsspill. Resultattavla viser 3-3 etter de første 20 minuttene.
Vi blir enige i pausen om å få mer bevegelse og balltempo.
2.periode:
Vesentlig periode av våre gutter. Vi triller til tider ball i hatt med Elverum og ruller opp det ene praktangrepet etter det andre, og Elverum skal takke en meget god målvakt for at ledelsen ikke var enda større inn til andre pause. Tavla lyste 4- 7 og ting så relativt greit ut.

3.periode:
I en parodi av en periode slipper vi oss ordentlig ned, slutter å spille ball og løpe. I tillegg drar Lasse på seg to minutter for usportslig opptreden (munnbruk/protester) og Girts tror det er fotball og hopper ballen ut som bakerste mann. Den siste forseelsen blir helt korrekt dømt til straffeslag. Straffe skal som regel være mål, men Christoffer ville det annerledes. Midtveis i perioden vil også Halvorsen hvile litt ekstra og prater på seg to minutter (står loggført med 201 slag, men dommeren sier tydelig at det er pga. munnbruk og mimikk av banen). Det er ikke mye mer å si om matchen enn at vi til slutt vinner en rar match som inneholder mye interresant. Jonas og Chris gjør sine debuter på en solid måte, og det skal bli spennende å følge våre unge talenter i tiden fremover.
Statistikk: Bråthen (1+4), Lasse (3+3), Andersen (3+1), Tomas (1+0)
Vi takker Elverum for matchen og er vel relativt glade for å ta turen hjem igjen.