Før kampen: Brumunddal vs. Gjøvik

Søndag er klart for seriestart for Brumunddal, og vi har som vanlig sjekket stemningen før kampen.

neste kamp 25102015

Før matchen H1: Brumunddal vs. Gjøvik

Etter en lang sommer, en tøff oppkjøringsperiode og timer med planlegging er det omsider klart for face-off i 2. divisjon Innlandet for Brumunddals A-lag herrer. Sesongens første kamp går i vår egen storstue, og det er ingen ringere enn Gjeddene fra Gjøvik som gjester Fagerlundhallen søndag 25. oktober klokken 1430.

Hva er det som egentlig har skjedd på Gjøvik de siste månedene?
Joda, de har fått seg ny hall da den slitne Kallerudhallen har blitt dobbelt så stor, skiftet navn til Arena Campus, fått topp moderne fasader og fasiliteter, og Liv er bytta ut med noen annen.
Det var dog ikke det jeg tenkte mest på denne gangen ettersom også herrene på Gjøvik virkelig har fått sving på sverdene sammenliknet med tidligere sesonger. Gjeddene har slitt med en liten stall og resultater som ikke er den gamle storheten verdig på noen som helst måte i flere år nå, men nå ser det ut til at en radikal endring har skjedd.

Først og fremst har stallen blitt så stor at Gjøvik i år stiller med lag i både 2. og 3.divisjon. Dette gir kamp om plassene og er nok utvilsomt en stor fordel. Herrene har også fått hentet inn en trener med bunnsolid erfaring fra innebandy. Kim Arne Østby har igjen satt seg bak roret, og dette er utvilsomt en svært stor fordel. Gjøvik er til forskjell fra Brumunddal godt i gang med sesongen for sitt 1. lag. De har åpnet med to hjemmekampen og gått seirende ut av begge. Først var det Magnar Johansen og Lillehammer som fikk erfare den forsinkede sluktida hos Gjeddene, og ble sendt hjem med 9-2 i sekken. Deretter var det Ajer 2 som gjestet Campus og ble kontrollert slått 5-2.
Brumunddal IBK møter altså den suverene serieleder på søndag!
Jostein Kvikstad er en profil som publikum bør legge merke til. Arbeidsjernet som har vært borte fra byen med spill i blant annet Akerselva har returnert til de blå og har virkelig satt sitt preg på lagets trygghet på banen. Ellers har Gjøvik hentet «alt» av spillere fra gamle Raufoss/Kolbu og har med de sikret seg profiler som Vetle Vangstuen og Lars Erik Gulberg som bidrar med svært mye løpskraft. Verdt å merke seg er også jernmannen Jarand Glæsrud som bidrar med den defensive tryggheten der bak.

«Vi jobber fremdeles med å få en ny gruppe spillere til å spille godt sammen. Dessverre mønstrer vi en tropp med en del skadeforfall og noen spillere som ikke kan være med. Vi har likevel en bred tropp denne sesongen så jeg tror det kommer til å gå bra. Laget har gått fra å tape to-sifferet og løpe imellom til å ta mer kontroll over kampen. Det synes jeg er veldig gøy»
Kim Arne Østby

Våre gutter har sjelden vært mer tent eller bedre forberedt foran en sesong som nå. Troppen har lagt ned mye tid i formspissing rent fysisk og coach Daniel Halvorsen har jobbet godt med å skape en spillstilsidentitet som synes å passe den troppen han har til rådighet godt.
Nøkkelspillere som Daniel Bråthen, Brage Holmstrøm, Lars Johan Bakkerud og evigunge Richard Alfstad satser for full maskin denne sesongen, samtidig som Martin Korpberget Bjørke har vist en solid fremgang i løpet av de siste sesongene. Mellom stengene finner vi Bjørn Atle Torstensen som vender tilbake til klubben med sult under maska.

Dette kommer til å bli fantastisk spennende!
Undertegnede er ikke i tvil om at kampen om den øverste plassen denne sesongen kommer til å stå mellom Brumunddal og nettopp Gjøvik. Derfor blir det ekstra stas å få besøk av Gjøvik i vår første kamp for sesongen, samtidig som de spiller sin første kamp utenfor egne vegger.

Brumunddals trener Daniel Halvorsen sier dette til Brumunddalibk.no før søndagens kamp:

«Vi får på søndag besøk av en klubb vi kjenner svært godt, men samtidig møter vi et lag vi aldri har møtt. De spiller med stor innsats, arbeidskapasitet og hurtighet i spillet sitt. Det er viktig for oss å ikke undervurdere Gjøvik på tross av at vi er svært godt trent og forberedt. Vi spiller også hurtig i tillegg til at vi kan mønstre stor fysikk i troppen vår.»

Vi oppfordrer alle interesserte til å ta turen til Fagerlundhallen på søndag klokken 1430. Vi gleder oss til besøk fra Gjøvik og til å se nettopp deg i hallen.

Vi har ett mål for øye denne sesongen. Nemlig seriegull og muligheten til opprykk.
Bli med for å støtte oss!