G15: Flott start for G15 laget.

Med seier over Elverum i seriestarten fikk G15 en kjempe start på sesongen.

G15 Sørlie
Håkon Sørli (t.v.) gjør her et av sine 3 mål mot Elverum.Her sammen med Harald Sønes

G15 Innlandet: Brumunddal IBK – Elverum IBK 9-8 (4-1) (1-4)(4-3)

Det var duket for sesongens første innebandykamp i fagerlundhallen. G15 med serieåpning mot Elverum! Et oppgjør som vi vet er jevne og som kan bølge frem og tilbake – og takket være knallhard jobbing så slo bølgen Brumunddals vei i sluttsekundene!

Det var meget gledelig sist trening når hele 17 spillere var på trening. De gamle «traverne» i en herlig mix med nytt og yngre. Det er moro for oss som har vært i klubben noen år og se at mange av gutta som for noen år siden kom til klubben knappe 130-140 høye, fortsatt kommer og nå strekker seg godt forbi og ser ned på en aldrende sportslig leder for yngres, Daniel Halvorsen…

Brumunddal stiller til kamp med 13 utespillere og 1 keeper. Christoffer Ringli tar plass i mål, og er nå en av våre mest spennende unggutter. Det kan nevnes at senere samme dag debuterte han i 3. divisjon for vårt herrelag, og holdt buret rent den perioden han sto! Ute på banen har vi mange unge lovende gutter i alderen 13-15 år. Veldig gledelig er det også å se Elverum mønstre 2 fulle rekker!

1. periode:

I kjent stil for de fleste Brumunddals lag så er gutta helt påskrudd fra start, og kampen er bare 41 sekunder gammel når Elverum setter dagens første mål. Det er litt rot i rekkene til våre gutter, men de retter det opp etter hvert, og kriger som besatt resten av perioden! Dette resulterer i hele 4 mål for gutta signert Robin Evenstad (1-1), Jonas Skåden (2-1 og 3-1) og Harald Sønes (4-1)! De to første er uten assist – mens de to siste er Håkon Sørlie nest sist på ballen! Mye fint spill, masse kriging og 110% innsats gav avkastning for våre gutter! Petter Tangen, Herman Sørlie, Håvard Westmo og Sigurd Skjelseth var solide i forsvar, og resten av gutta kriga som besatt i offensiv sone!

2. periode:

Denne gangen tok det ikke engang 30 sekunder før Elverum finner nettmaskene og reduserer til 4-2, og det er tydelig at Elverum mener alvor denne perioden. De tar gutta våre litt på senga, og etter bare 4 minutter så har de utliknet til 4-4. gutta våre sliter litt med å være tett nok oppi spilleren sin, samt at Elverum har noen flotte prestasjoner med Nils Erik Nordhagen i spissen som faktisk scorer alle 3 målene for Elverum! Det er tydelig at han blir tent av prestasjonene sine, og i litt overtenning får han en 2-minutter for slag. Brumunddal får da mulighet til å spille overtall – men her er det igjen Elverum som scorer på en kontring og går opp i ledelsen 4-5 etter 10 minutters spill av andre periode. Ett minutt senere utlikner Brumunddal etter å ha kommet mer med i spillet igjen – Håkon Sørlie sender ballen i mål på pasning fra Jonas Skåden! Det går bare 12 sekunder før Elverum er i ledelsen igjen, og beholder denne til pause. 5-6 er da stillingen.

3. periode

Ja så var det disse startene på perioden da… Elverum får score igjen og denne gangen også før det var gått 40 sekunder. De leder da kampen 5-7, men så finner våre unge riddere flyten igjen – og i den flyten finner de også nettmaskene! Først finner Joakim Rognstadbråten sin lagkamerat Jonas Skåden som i sin tur finner nettmaskene – 6-7. Deretter gjør Håkon Sørlie det han gjør best – kriger til seg ballen i offensiv sone og smeller ballen i nettmaskene – 7-7. 50 sekunder etter er det Håkon igjen – denne gangen assistert av Harald Sønes – 8-7! Gutta har snudd det igjen og spillet er på topp med 7 minutter igjen å spille! Det bølger frem og tilbake – begge keepere gjør fine redninger og det er mye nesten i begge leire, men med 1:41 igjen på klokka så hogger skogvokterne vei i forsvaret til Dala og utlikner til 8-8. Det er utrolig spennende, og de rundt 50 tilskuerne på tribunen storkoser seg med en fantastisk kamp! Det kan tippe begge veier – og bølgen slår taktfast fra mål til mål. Det ligger et mål i lufta – det er ingen av lagene som er fornøyd med uavgjort! Med 23 sekunder igjen på klokka så faller avgjørelsen! Vår egen Simen Andre Nysæter kriger til seg ballen på ekte dala-vis ved vantet i offensiv sone – sender ballen foran mål – og der står Jonas Skåden og sender ballen utagbart bak keeper!

Resten av perioden ebber ut og Dala tar årets første seier!

Amund Bjørnbakken, Simen Andre Nysæter og Sondre Marcus Mathsen  fikk litt mindre spilletid enn resten – men når de spilte var det 110% innsats, og de var veldig gode støttespillere på benken når de satt der!

Alt i alt en flott innsats av alle gutta! En utrolig morsom kamp, og hvis resten av sesongen blir slik så kommer vi som følger laget til å trenge hjertemedisiner rett som det er!

Takk til Elverum for en flott kamp.