D1: Damelaget vinner i serieåpningen.

Det ble en sterk seier i serieåpningen mot Nes søndag.

Brumunddal IBK – NES IBK 18.10.15
Resultat 5-1 (2-0, 1-1, 2-0)

Det var en gjeng med spente damer før dagens kamp. Mange hadde vært nervøse og hatt kribling i kroppen fra de stod opp, andre var litt mer avslappa, men ikke mindre klare for kamp av den grunn. Seriestart er alltid spennende, og for undertegnede føles det hvert år som den kommer litt for tidlig. Skulle bare hatt øvd litt mer på både det ene og det andre førsMen damene var klare de, og allerede etter 2.45 i første periode er det vakkert oppspill fra Kristin M, som er back for året, til Malle (Mari Helen), som kontant setter ballen i mål. Vi leder 1-0, og kan senke skuldrene litt. Vi er enige om å prøve å holde ballen innad i laget, og spille oss til sjanser, men sliter med å holde roen. Tempoet er høyt, og pulsen deretter for begge rekkene. Vi prøver å holde byttene nede, og klarer det til en viss grad, selv om det sklir mer og mer ut etter hvert som perioden nærmer seg slutten. Nes har noen farlige sjanser, men Eva og stengene redder mesterlig. Etter 19.09 av perioden kan vi endelig juble igjen, etter at Hanna scorer, uten assist. Ledelse 2-0 til pause.

Vi møter et lag som spiller litt uorganisert ifht hva vi skulle ønske, og sliter av og til litt med å finne ut av dette. Etter 22.14 scorer Nes etter litt klabb og babb i vårt forsvar hvor vi aldri helt får avklarert. Opplever likevel at vi har ganske bra kontroll på kampen, og at med litt flaks kunne vi ha scoret noen flere mål. Etter 34.14 sitter ballen endelig i nettet bak Nes sin keeper igjen. Kristin M scorer på et godt tatt frislag, som Nes sin keeper bare hører suset av.

3.periode, og nå må vi fortsette med den gode innsatsen vi har hatt de to foregående periodene. Etter snaut halvannet minutt fyrer Kristin G løs, og ballen får en retningsendring i det den treffer Karoline, noe som gjør det utagbart for Nes sin keeper. 4-1 er et faktum. Rett etter målet pådrar Nes seg en 2 minutters utvisning for feil avstand. Overtallsspillet vårt er ikke all verden, og det blir ikke løsnet altfor mange skudd mot mål. Etter 46.34 er Kristin M på farten igjen, og spiller fint fram til Annette som smeller ballen i mål. 5-1, og dette ser ut til å bli sesongens første seier så lenge vi klarer å fortsette den ganske gode kontrollen bakover. Etter 58.40 pådrar Annette seg en 2 minutters utvisning for gjentatte slag. De 4 utvalgte som spiller undertall har relativt god kontroll, og rir av det som kommer av forsøk fra Nes. Etter 60 minutter på kampuret står det 5-1 på tavla, og sesongen første seier er en realitet.

Pluss for fantasisk god innsats gjennom 3 x 20 minutter, og godt humør hele veien. Eva trosser forkjølelse og dårlig form, og er tryggheten selv bakerst. Skal vi sette fingeren på noe så må det være at vi må bli litt bedre i byttesituasjoner. Men det er jeg ganske sikker på blir bedre av seg selv med litt mer kamptrening og trening ellers.
Takk for en flott avslutning av helga jenter!