Jenteprosjektet 2015

Brumunddal IBK satser på jenter fra høsten 2015! Les mer om prosjektet her!

Jenteprosjektet 15 copy
Hva er jenteprosjektet sier du?Etter suksessen med «Jenteprosjektet» i Innlandet i 2014 settes det denne høsten i gang to nye prosesser i regionen vår. Optimismen er stor, og vi i Brumunddal IBK er en av to klubber som er klare.

Jenteprosjektet er et tiltak som ble satt i gang høsten 2014 i Innlandet. Det ble valgt ut to Innlandsklubber som fikk muligheten til å kjøre prosjektet i sin klubb. Hovedmålet er å danne en gruppe for jenter i alderen 13-15 år. De får dekket alt av utstyr, betalt medlemsavgift og kyndig oppfølging fra utdannede trenere.

I 2014 var det Elverum IBK og Gjøvik IBK som kjørte prosjektet under sine vinger. Resultatet var upåklagelig og ved idrettsregistreringen 2014 kunne vi telle 30 nye medlemmer i denne aldersgruppen. Det er et meget bra resultat.

——————————————————————————————————————————

Denne høsten kjøres prosjektene i Brumunddal IBK og Ajer IBK. Målsetningen erat det etterhvert og forhåpentligvis vil være fire jentegrupper i alderen 13-15 år i regionen vår. Tanken er videre å kunne tilby rundespill som et konkurransetilbud.

l-fullsizerender_1

Bildet i denne saken er fra planleggingsmøte med Brumunddal IBK 17. august. Sportslig leder Daniel Halvorsen kunne presentere Maren Dybvik (t.v) og Solfrid Neverrøsten som trenere for gruppen i Brumunddal. Dette er spillere fra klubbens damelag. Begge med bred erfaring og Trener 1-kompetanse.
De er allerede i gang med planleggingen av treningsarbeidet som vil være et lavterskeltilbud med fokus på mestring og glede. Man trenger absolutt ingen bakgrunnskunnskaper for å være med, og vi kan gå god for at dette kommer til å bli sabla gøy!!!

Vi har opprettet en egen lagside for Jentegruppen, Se YNGRES – J13-15. Her finner dere treningstider og kontaktinfo.

.