El-innebandyen vokser i Brumunddal

Her er historien til Magnus som nettopp har fått sin egen kjelke.

686239-7-1443074863427
Magnus er storfornøyd med den nye kjelken sin

EL-innebandy er et tilbud spesielt tilrettelagt for funksjonshemmede. Per dags dato finnes det over 35 EL – Innebandyklubber spredt rundt om i landet fra nord til sør, og stadig flere klubber/miljøer er på vei.
I Brumunddal startet vi med dette tilbudet første gang i 2013 og går nå inn i vår tredje sesong hvor vi har dette tilbudet. I fjor hadde vi 12 aktive medlemmer, og gruppen vokser stadig.

Magnus er en av de som spiller i Brumunddal, og har nettopp fått innvilget egen kjelke fra NAV.
Historien under er skrevet av Magnus sin mor.

Da Magnus starta på el-innebandy i fjor høst så trodde både vi og trenere at det å få kjelke til Magnus skulle bli null problem siden det var flere med samme diagnose/utfordringer som allerede hadde fått kjelke. Men så enkelt skulle det ikke bli . Siden det akkurat var blitt etablert ett par el-innebandylag her i området så dukket det opp flere søknader på kjelke på kort tid og da skulle det plutselig flisespikkes til det kjedsommelige. Jeg går ikke inn på alle detaljer, men kort fortalt så fikk vi avslag på søknaden om el-innebandykjelke på grunnlaget at Magnus hadde førlighet i armer og bein. Ja, han har førlighet i armer og bein, men fordi han har såpass dårlig balanse som han har, så er evnen til å gå/løpe og bedrive aktivitet som krever dette ganske nedsatt. Så vi , sammen med ergoterapeut, sendte inn klage på avslaget. Klagen ble avslått. Da anket vi avslaget ett par hakk opp i systemet og takket være nye øyne i saksbehandlingen og stå-på-viljen til Vidar , som fikk til ett møte med NAV forvaltning, så fikk Magnus innvilget elbandykjelke i vår. Den ble levert i sommerferien. Nå har endelig elbandytreningene startet opp igjen slik at Magnus fikk testet den nye kjelken sin. Det tok ett år, men nå er kjelken på plass…Og jeg må si at det var en veldig blid og fornøyd gutt som fullførte sesongens første trening i går.

I tillegg har de fått ny trener i år  som har erfaring fra elbandy fra tidligere så det blir kjempespennende å se utviklingen til Magnus iløpet av sesongen.

Og kanskje mammaen tør å prøve kjelken iløpet av året og….hvem vet?

Vi gratulere Magnus med ny kjelke!
Klubben har flere utlåns kjelker, dersom noen vil komme å prøve. Vi holder hus i Fagerlundhallen i Brumunddal, og treningstider er onsdager 18:00 – 19:00. Mer info og kontaktinformasjon finner dere under fanen – El-Innebandy.