H1: A-laget satser videre mot nye høyder.

Målsetningen er klar. A-laget skal tilbake til 1. div Østlandet.

A-laget er sultne på mer 1.div spill…

Etter to sesonger på nivå 2 har Brumunddal IBK fått smaken på mer. Reisen i 1.div har gitt både klubben og laget god lærdom med tanke på hva som kreves for å hevde seg i det gode selskap. Etter å ha berget plassen i 1.div sesongen 2013/2014, fikk A-laget en særdeles tøff reise sist sesong. Laget mistet seks spillere, i tillegg ble laget rammet av flere langtidsskader gjennom sesongen, som satte sitt preg på en allerede tynn stall.

Etter nedrykket i mars, har klubben i lengre tid jobbet med å sette en målsetning for den sportslige satsingen for de neste to årene. Denne er nå klar, og klubbens ambisjoner er bla. at A-laget skal opp igjen i 1. divisjon.

Noen av hovedpunktene:

• Brumunddal IBK skal være en klubb som står på egne ben mht økonomi, organisasjon og trenerkompetanse. Alle involverte skal etterstrebe å følge NIFs grunnverdier som er idrettsglede, fellesskap, helse og ærlighet og NIFs etiske verdier som Begeistring, Innsatsvilje, Respekt, og Fair Play. Klubben skal på den bakgrunn ha et godt utgangspunkt for å ta vare på og å utvikle idrettsinteresserte barn og ungdom slik at de har en god og trygg idrettsarena.
  • Brumunddal IBK ønsker å ha herrelag i 1. og 2. divisjon. For nivå 2 (1.div) er målet å etablere seg, mens i 2. divisjon skal laget ligge i toppsiktet, med mulighet for kvalifisering til 1. div Østlandet hvert år. Dette for å kunne representere et godt sportslig tilbud til nåværende herrespillere, og spillerne i yngres avdelingen (rekrutt). Målet for 2015/2016 sesongen er å kvalifisere seg til 1. div. Vi vil også etablere et lag i 3. divisjon for spillere som ikke ønsker å yte det som kreves i 1. divisjon. På damesiden skal klubben ha et lag i 2.div som skal være med å kjempe om tittelen vært år.
  • Brumunddal IBK skal være en breddeklubb med plass for alle og legger primært vekt på rekruttering blant de yngste spillerne. Dette gjøres gjennom å arrangere innebandyskole hvert år og fra 2015/2016 sesongen skal klubben ha lag i alle gutteklasser, G15, G12, Mini og mikro. G15 laget skal også meldes på til G18 serien sesongen 15/16, hvor dette blir en ren trenings arena. Fra 2016/2017 sesongen skal klubben ha rent G18 lag.  Det skal også satses på jenter fra 2015 hvor det dannes en trenings gruppe for jenter i alderstrinnet 13-19 år.
  • Klubben skal hovedsaklig satse på egen produserte og lokale spillere med tilknytning til nærområdet og Ringsaker.
  • Klubben skal videre utforme et spillsystem som skal gå igjen på herre, rekrutt og ungdomslag. Dette for at spillere letter skal tilpasse seg når de kommer til neste alderstrinn og vil allerede være kjent med systemet.

I de kommende sommer månedene vil klubben nå jobbe med å kartlegge Herre og dame stallen. Det skal jobbes med å få på plass trenerteam til begge lag, for å nå de sportslige målene.