D1: Damelaget innfridde mot Embla

Kun seier var godt nok mot Embla i dag, skulle laget ha los på Elverum i kampen om gullet. Damene våre innfridde, og nå blir det en svært spennende seriefinale neste mandag, mot nettopp Elverum.

Damene kunne igjen juble for seier i dag.

2. div Dame: Hamar Embla IBK – Brumunddal IBK 1-5 (0-3)(1-1)(0-1)

Brumunddal sitt damelag reiste lørdag til Løten for å spille mot Hamar Embla

Før kampen hadde vi et stort mål: å ha det gøy. Vi viste på venninebandyrunden sist helg og på trening denne uken at vi hadde alle muligheter til å score mye, spille fort og vise hvilken styrke vi har i laget.

Første periode starter litt nølende og fomlende, men etter 9.14 fikk Lene pasning av Kristin og plasserte den bak keeper. Etter dette klarte vi å roe oss litt og spille bedre sammen. Etter 14 min fikk Kristin en pass fra Ida og det ble 2-0. 50 sekunder senere ville Mari Helen skape litt spenning og taklet en motspiller bakfra og lagde straffe. Eva reddet mesterlig og Karoline, Heidi, Maren (byttet med Kristin etter 1 min) og Elin hadde full kontroll i undertall. Etter 19.17 var Ida og Kristin foran mål og Kristin scorte på ny.

I andre periode presset Embla mye høyere. Vi ble stresset de første minuttene. Embla scorte også etter 3 minutter. Etter dette løste vi det høye presset bedre og fikk til vårt spill. Vi vant duellene, var tett opp i spillerne og gav lite spillerom til Embla. 4 minutter før slutt skyter Kristin og vi kan gå til pause med ledelse til med 4-1.

Før den siste perioden visste vi at vi måtte holde hodet kaldt og jobbe tett sammen. Embla kom til å presse enda høyere, men vi skulle beholde det gode humøret og den flotte innsatsen. Alle var heltente!!

Tredje periode fortsatte som den forrige, men Brumunddal kontrollerte spillet. Vi etablerte oss høyt og hadde mye fint samspill. Etter 8 minutter prøvde en Emblaspiller og heade ballen høyt, men det likte dommer Skulstad dårlig. Kristin prøvde å finte ut keeper på straffen, men uten stort hell. Embla red undertallet fint av. 4 minutter før slutt fikk Kristin pasning av Malle og hun kunne sette sitt 4. mål for dagen. Brumunddal vant til slutt 5-1! En flott kamp av samtlige.

Eva hadde noen flotte redninger i tillegg til strafferedning. Positive tilbakemld til laget er også godt å få av vår eminente bakerste skanse.
Karoline jobbet som en helt og hadde gode taklinger på Embla sine gode skyttere.
Heidi brukte sin gode rutine og hadde fin kontroll sammen med resten av forsvaret.
Maren hadde en meget god dag som senter og skapte flere gode sjanser på egenhånd. Viktige løp defensivt.
Kristin er veldig god til å gjøre seg spillbar til medspillere og er en målscorer uten like.
Ida jobber godt sammen med Kristin og skaper farlige målsjanser siden hun plassere seg godt og har gode pasninger sammen med makker Lene.
Lene lager vårt viktige første mål og jobber godt i hele kampen.
Terrier Elin legger ned utrolig mange meter i løpet av kampen idag. Viktig defensiv og offensiv.
Julia kommer seg mer og mer utover kampen. Blir tryggere etterhvert og er veldig god i 3.periode. Stopper Embla med å lage noen viktige frislag.

Alt i alt en knallgod kamp av samtlige og en fullt fortjent seier. De Elverumsspillerne som så kampen ble nok litt skremt av hva de så av Brumunddal idag.

Neste kamp er mandag 9.mars klokka 19.10 i Fagerlundhallen. Da avgjøres seriegullet. Håper mange tar turen for å støtte dalajentene i jakten på nytt seriegull.