Evig kamp om halltid.

Brumunddal IBK har mindre halltid etter nyttår. Dette for å vike plass for utendørs idretter. Klubben føler seg igjen forbigått av kommunen.

Brumunddal-SG-November-2012-5

Ringsaker blad har en artikkel om vår kjære klubb og vanskelighetene klubben har med halltid. Fra å ha vært lovet prioritering i fagerlundhallen når hallen ble bygget er mann igjen  i den situasjonen at mann må si nei til nye medlemmer på yngres da det ikke er tid i hall å tilby. Pr 15. Januar 2015 har klubben 3 timer mindre i hall enn ved oppstart høsten 2013.

«Det er en årlig kamp om å få nødvendig halltid til våre medlemmer. Vi vet det er mange som søker halltid, derfor søker vi heller aldri om mer enn ytterst nødvendig. Når vi da får mindre timer enn dette, blir det vanskelig å driver klubb. Det er ikke første gang vi føler oss forbigått av kommunen. Det er en evig kamp.» sier leder Tom Richard Hovde

Les en lignede sak her fra 2009.

Innebandy er en idrett som fanger opp mange av de barn og unge som ikke finner sin plass i fotball, håndball eller andre idretter. Nå står disse ungdommene i fare for å miste dette tilbudet på grunn av mange søkere i Fagerlundhallen og at utendørsidretter som fotball søker på lik linje.

«Vi mener det er hårreisende at innebandy skal miste halltid for utendørsidretter som fotball og til aktører som er av kommersiell art» er utalelsene fra klubben.

All støtte er hjertelig velkommen. Hjelp klubben og innebandynorge å vise at det er behov for mer enn fotball og håndball i Brumunddal! Del klubbens meldinger, inviter venner til å like siden og kom gjerne med støtte i kommentarene her på Facebooksiden vår!

Saken i RB kan leses her