D1: Seieren glapp i siste spilleminutt.

Etter to meget sterke periode, hvor Brumunddal så ut til å ha full kontroll, kom Embla tilbake i siste og stakk av med ett poeng.

2.div Dame: Brumunddal IBK – Hamar Embla IBK 4-4 (2-0)(2-1)(0-3)

Brumunddal stilte med følgende lag:
Målvakt: Eva
1.rekke: Lovise og Annette, Maren, Elin og Julia/Silje
2.rekke: Karoline og Mari Helen, Solfrid, Ida og Lene

Før kampen snakket vi om at vi skulle huske på bevegelsene vi har øvd på trening, holde fokus, holde byttene nede og komme med positive tilbakemeldinger hele tiden. Silje var litt småsjuk så hun ville stå over deler av kampen. Det passet veldig godt siden vi var 2 rekker +1.

1.periode startet strålende. Vi holdt hodet kaldt og hadde en god flyt i spillet. Det meste fungerte slik vi ville. Etter 12.47 kom Mari Helen opp på løp, sentret til Ida bak mål som holdt hodet kaldt og serverte en meget god pasning til Mari Helen som hadde plassert seg foran mål og puttet ballen enkelt bak keeper. Rett før slutten av 1.periode vant Solfrid ballen ved midtlinja og tok den med seg oppover på bana. Hun sentret til Ida som igjen lå på rett plass og fikk den tilbake. Solfrid scorte og vi kunne gå til pause med 2-0 ledelse.  I pausen snakket vi om at vi må passe på hvordan vi byttet, siden vi skapte noen farlige situasjoner under byttinga. Vi skulle fortsatt holde trykket oppe. Silje byttet plass med Julia som forward. Ellers var rekkene uforandret.

2.periode startet med at vi fikk et mål mot oss allerede etter 2 minutter. Det glipper litt i markering og vi kommer oss ikke tett nok oppi ballfører. Maren sendte i veien en suser av et skudd etter 3 minutter i den 2.perioden og keeperen var sjanseløs. 3-1. To minutter før slutten av andre periode var Mari Helen på nok et løp. Ida er god til å gjøre seg spillbar, mottok en pasning og sentret tilbake til Mari Helen som skjøt og scorte. 4-1. I pausa var vi tente og vi skulle beholde gløden ut kampen. Julia kom innpå for Silje igjen.

3.periode ble en litt mer rotete periode. Embla presset høyere og vi lot oss stresse. Etter 8 minutter reduserte Embla. Vi fikk litt for lang strekk i laget og det ble mindre samspill og orden på laget. Vi tok en time-out 6 minutter før kampslutt for å prøve roe oss ned igjen. Embla klarte å redusere 2 ganger til på de siste minuttene og kampen endte til slutt 4-4. All honnør til Hamar Embla som jobber iherdig og vinner den siste perioden.

Positivt fra kampen:

• Spillesystemene vi øver på begynner å sitte
  • Maren har en av sine beste kamper noensinne.
  • Ida er veldig god til å plassere seg riktig og gjøre seg spillbar.
  • Herlig innstilling og innsats fra samtlige.

Noe vi skal øve på fremover:

• Bytter, holde de nede og hvordan vi skal bytte under press.
  • Frislag mot oss
  • Hvordan løse oppspill når vi blir høyt presset.

Referent Mari Helen