H1: Brumunddal tapte viktig bunnoppgjør.

Bortekampen mot OSI lørdag var en nøkkelkamp Dala burde vinne for å få heng på lagene i nedre halvdel av tabellen. Men igjen var ikke marginene på Brumunddølenes side.

Magnus Maller ledet an mot OSI lørdag

Box referat Box tabell

1.div øst herre:   OSI – Brumunddal IBK 12-9 (3-4)(4-3)(5-2)
Brumunddal stilte med følgende lag:

Målvakt: Magnus Skulstad

1.rekke: Magnus Maller, Brage Holmstrøm, Martin Korpberget Bjørke, Edmunds Eglitis og Cato Ødegård

2.rekke Daniel Bråthen, Kjell Gunnar Opseth, Richard Alfstad, Lars Johan Bakkerud, Cato Norderhaug

Vi  møtte opp mannsterke til vårt første møte mot OSI,  moralen var god og gutta hadde lave skuldre.

Litt vel lave var dem kanskje –  for etter drøye 5 minutter så ligger vi under 3-0. Vi snakker sammen på benken,  og vi manglet nok noe tenning denne dagen (noe Skulstad vel poengterte til coach etter oppvarminga). Brage tar ansvar og «tar en for laget»…  Eller…  Vel… Han får en 2 minuter –  skaffer seg selv tenning,  og det virker på resten av laget også.  Gutta tar helt over kampen,  og anført av rekka bestående av Richard,  Kjella og en meget het Daniel Bråthen så setter vi 4 kasser før fløyta går.  Daniel scorer 2, har assist på en –  og  Maller ønsker å vise frem skuddet som gir oss det fjerde målet. Flott opphenting,  og god innsats av gutta.

2. periode starter som den første…  Vi møter ikke opp og får 3 mål i sekken i løpet av den første halvdelen av perioden.  6-4 og vi må jakte igjen.  Det gjør vi bra, og vi utliknet til 6-6, før dommerne (som var meget gode for øvrig) lar OSI score dagens tåpeligste mål –  sett med regelverket øyne. Vi vinner En kamp om ballen og får klarert denne over vantet. Ballen går ut langt oppe på OSI sin banehalvdel,  og 3 av våre løper for å bytte. En OSI-spiller tar en ball fra sekretariatet (!!), legger den ned og slår et pass til en lagkamerat som scorer. Perioden ender med 7-6 ledelse til OSI, og vi var ganske frustrerte på det siste målet.

Vi enes om å fortsette det gode spillet, men igjen er det OSI som setter de to første og leder 9-6. Vi reduserer til 9-7, før de igjen øker til 10-7. Vi reduserer til 10-8 og de øker igjen til 11-8. Vi får sjansen i overtall, og Brage tar vare på sjansen og smeller et skudd fra distanse forbi hodet på keeperen. På stillingen 11-9 får vi straffe.  KB får oppgaven, og gjør alt rett – keeperen svømmer,  kula legges elegant under keeperen,  men dessverre sniker den seg på feil side av stanga. Etter dette er det mye utvisninger og vi gjør alt vi kan for å gå redusering.  Vi tar ut keeper med 4 minutter igjen, og vi kriger bra, Men dessverre spretter ballen OSI sin vei i en kamp om ballen,  og sender til 12-9 som er sluttresultatet.

En kamp med marginer – dessverre imot oss.  Gutta spiller En meget bra kamp, og hvis vi klarer å ha stabilitet i laget fremover,  så vil poengene komme.  Det var en morsom match som ga undertegnede en følelsesmessig berg-og-dalbane, og det var synd loopen på slutten endte i bunn Og ikke på topp.

Til helga venter hjemmekamp mot Ajer IBK.  En kamp vi skal krige i og vise at, man får ingenting gratis i fagerlundhallen!  Møt opp og støtt våre gutter i vårt første hedmarks-derby!