D1: Tok første stikk i Ringsaker derby

Brumunddal gikk av med sin første seier for sesongen, da det var Nes som sto for tur på hjemmebane.

Elin Hagelund sto bak begge Dalas mål.

2.div Dame: Brumunddal IBK – Nes IBK 2-1 (1-0)(1-0)(0-1)

I år har vi flere nye spillere som ga alt de hadde i klubbens andre kamp. Vil da spesielt trekke fram Julia som var så sporty og tok på seg ansvaret som back, uten å ha prøvd det på trening før. Hun fikk derfor et lynkurs i «hvordan være back» og dette holdt til at hun gjennomførte kampen med glans! Silje er også ny på laget i år og dette var hennes første kamp. Hun spilte ving sammen med Elin og sammen kjempet de inn to mål i dette lokale oppgjøret.

Fra første periode brukte vi det nye oppsettet vårt, som fungerte bedre enn forrige kamp. Vi fikk roet ned forsvaret og bygget opp et angrep mot et relativt lavt press fra Nes sin side. Vi utnyttet situasjonen og Silje fikk sendt en pasning til Elin som endte i kampens første mål.

Første pausen ble brukt til å minne hverandre på at i innebandy er nærkontakt lov! Dette tok vi med oss inn i kampen til 2. periode og det fikk Nes-keeperen merke på kroppen når Elin tok sats og sparket av henne hjelmen. Denne perioden spilte Nes med et høyere press, som stresset oss litt, men Elin fikk allikevel dunket inn enda ett mål, slik at stillingen sto 2-0 etter 2. periode.

I 3. periode var Nes enda tøffere i angrepet og fikk sendt mange baller på keeperen vår, Eva. Hun hadde mange gode redninger, men dessverre så gikk en av ballene inn slik at Nes reduserte til 2-1. Dette ble også resultatet etter kampen tirsdag kveld.

Kort oppsummering:

• Gjennom hele kampen kjempet Maren heroisk i sin nye rolle som senter
  • Eva hadde mange flotte redninger, som sørget for at vi gikk av med seieren
  • Elin kjempet tappert og stakk av med Brumunddals to mål
  • Våre to nye spillere, Julia og Silje, får mer enn godkjent for sin fremragende innsats igjennom hele kampen

Videre skal vi fokusere på å perfeksjonere det nye oppsettet vårt, samt være først på ballen og vinne dueller.
Referent Lovise