H2: Helsvart aften for andrelaget.

Etter en meget god åpning, svartnet det for våre gutter, og Elverum fikk til slutt holde lekestue i Fagerlundhallen.

Tomas Hageberg (venstre) og Daniel Bråthen sto bak Dalas andre scoring.

2. Div herre: Brumunddal IBK 2 – Elverum IBK 3-9 (3-1)(0-1)(0-7)

Det var klart får årets andre seriekamp, og den første på hjemmebane. Gjester var Elverum IBK, som pushet  Ajer om gullet helt til døra sist sesong. Vi fikk en flott start på sesongen i forrige match da vi tok en sterk seier borte mot Ajer 2, nå skulle det kjempes om poeng på eget gulv.

Brumunddal stilte med følgende lag:
Målvakt: Morten Lien
1.Rekke: Christian Andersen, Kjell Gunnar Opseth, Geir Olav Bratberg, Cato Norderhaug og Tom Richard Hovde.
2.Rekke: Tomas Hageberg, Richard Alfstad, Daniel Bråthen, Girts Bajaruns og Jan Raymond Mikkelsen.

1 periode er meget bra fra vår side. Vi går ut litt rolig da det blir så som så med tid til oppvarming. Første del av perioden så følger lagene litt på hverandre, og det er ganske jevnspilt når Elverums Christoffer Knutsen limer første ball i vinkelen etter 7 minutter. Meget bra utført. Vi rister dette fort av oss, og tar kommando i kampen. Snaue tre minutter ruller vi opp ett flott angrep. Christian Andersen spiller tvers over, hvor Cato Norderhaug kommer på løp, og banker den opp i lengste. Kjempe goal og balanse. Kvarteret ut i perioden er det Daniel Bråthen som er frem på. Det kjempes foran Elverums kassa, og junior Tomas dytter kula vider til Daniel som banker inn 2-1 ledelse. Det går vår vei nå og halvminuttet senere ruller vi opp ett nytt angrep. Geir Olav leter etter Kjella via kjøkkenveien, men pasninger går forbi alt og alle og ut til Tom Richard på backen som banker kula på mål, via ett Elverums blad og i mål. Tavla lyser 3-1 når lagene går til pause.
Vi er godt fornøyd med de første 20.

2. periode er noen hakk ned for vår del. Elverum jager redusering, men vi holder greit unna. Det blir noen harde tak, som dommerne lar gå, til gjestenes store frustrasjon. Etter halvspilt periode får Elverum en heldig scoring, og trolig løftet de trengte for å få fornyet energi. Lien redder etter enkelt skudd, men er så uheldig og slår den inn i eget nett. Elverum har nå fått blod på tann og kampen inn i sitt spor. De fortsetter å jage men perioden ebber ut med 3-2.

3.periode blir ett helsvart kapittel for vår del. Dette blir en periode preget av flere harde tak, og til tider av det stygge slaget. Dommerne har lagt lista høyt, og det er helt greit da det går begge veier. Elverum er laget som takler utviklingen av denne perioden best. De bruker kreftene på å kjøre over oss, mens frustrasjonen nå har spredt seg i Dala laget, og vi fremstår som en fjern skygge av det vi viste de første 20. Vi bruker ikke mer tid på denne perioden, enn å si att Elverum er det klart beste laget, og setter hele 7!! kasser denne perioden. Hel kollaps fra vår side.
Nå er det hjem  å slikke sårene og omgruppere til neste kamp som er mot Gjøvik den 5. januar.

Vi takker Elverum for kampen, som viker å ha ett bra lag pågang.  Vi syns også det er godt å se att to lag som kjemper med nebb og klør, gir hverandre vennskapelig klapp og noen smil etter kampen, på tross av att det kokte godt i dag.