H2: Ridderne trakk det lengste strået på Hedmarkstoppen.

Andrelaget serieåpnet borte mot Ajer 2 fredag kveld. Det endte på en på best tenkelig måte.

IMG_0464
Bjørn Atle Torstensen voktet igjen buret Dala, og vartet opp med en kjempe kamp.

2.div Herre: Ajer IBK 2 – Brumunddal IBK 2  4-6 (2-1)(1-1)(1-4)

En jevnspilt match ender til slutt med at gutta fra dala kan hente hjem årets første seier.

Det var knyttet stor spenning rundt laget og hva vi kunne prestere sammen før match. Vi stiller med hele 12 mann, noe lagleder Andersen er meget fornøyd med. Laget inneholder mange individuelle ferdigheter, men vi har aldri trent eller spilt nevneverdig mye sammen dette året. Brage gjør comeback, mens Tomas står frem som jr. I tillegg er Girts ny i laget og Cato N. har ikke spilt seriekamp på over 1.år. På tross av dette var moralen meget god og latteren satt løst i garderoben.

Brumunddal stilte følgende lag:
Målvakt: Bjørn Atle Torstensen

1.rekke: Geir Olav Bratberg, Brage Holmstrøm, Christian Andersen, Cato Norderhaug, Tom Richard Hovde.

2.rekke: Daniel Halvorsen, Richard Alfstad, Daniel Bråthen, Girts Bajaruns, Jan Raymond Mikkelsen.
Innbytter: Tomas Hageberg (spilte 2. og 3.per.)

Vi åpner matchen med 2 fulle rekker (Tomas hviler).

1.periode er jevn med et lite Ajer overtak. Larsen brødrene kjenner hverandre som egne lommer og en tydelig gira Eike vil vise seg for gamle lagkamerater. Det blir mye spill rundt eget mål, men løser ting tett og godt. Vi får 0-1 etter et godt backskudd hvor Ajerbacken får vel god tid til å lade. Vi fortsetter å kjempe og en tidvis leken Brage utligner kun minutter senere (assistert av Geir). Kun minutter senere får Larsen Brothers litt for mye rom og Ajer2 er tilbake i ledelsen. Perioden ebber ut mens Ajer har god kontroll på kula.

I pausa bytter Tomas med Daniel Halvorsen. Vi blir enige om å forsette å jobbe tett i forsvar, men at vi må ligge litt tettere og slippe kula litt raskere.

2.periode er veldig lik 1. Vi spiller på det jevne og Ajer skaper flere god muligheter. Vi har også flere gode skudd, men vi må være ærlig på at en meget god Bjørn Atle i buret holder oss inne i matchen de første 30 minuttene av kampen. Vi tar over litt mot slutten av 2.periode. Perioden ender 1-1. Dallas mål blir limt av Bråthen opp i vinkelen bare for å få med det.

Vi holder oss fortsatt til gameplan om å holde kula i laget og slippe den litt fortere. Andersen, Halvorsen, Bratberg og Tomas rullebrett på byttene utover i perioden.

IMG_0492
Brage Holmstrøm hadde børstet støv av kjeppen, og viste gamle takter mot Ajer.

3.periode åpner med en rask utligning fra vår side, nok en gang signert av Holmstrøm. Så tar vi endelig ledelsen. Tomas scorer og vi er endelig foran. Gleden er ikke langvarig for nok en gang får Larsen senior (Terje) litt for mye plass og utligner til 4-4. Etter den scoringen tar dala mer og mer over matchen. Andersen hamrer inn 4-5 med et slagside som keeperen bare hører susen av rundt ørene, før Bråthen setter punktum med 4-6 5 minutter før slutt. Vi spiller smart de siste minuttene og holder ballen innad i laget og lar Ajer jage oss. Ajer får vel ett skudd på mål, ellers kontrollerer vi matchen inn til en god seier borte mot et bra Ajer2.

Positivt fra matchen.

– vi kommer hele tiden tilbake og lar aldri Ajer lede med mer enn et mål.

– tidvis tett og godt forsvarsspill

– skaper mange sjanser som like gjerne kan gå i mål.

– kjempe moral i laget med en høy spilleglede (det trenger vi om dagen!)

Arbeidsoppgaver frem mot hjemmematchen 27.10 hjemme mot Elverum.

– enda tettere defensivt.

– bedre offensivt spill. Holde mer på ballen, rullere plasser og involvere backene i større grad.

Ingen ridderhjelmer i dag heller da dette ble en skikkelig lagseier.