nr.5: Slagkraftig back signert…

Vi har i lengre tid nå planlagt den kommende sesongen, og nå begynner bitene å falle på plass. Vi vil i ukene fremover fortsette å presentere spillere som er klare for herrelaget sesongen 2013/2014. Her kommer nest viktige brikke i lagbyggingen.

Henrik Nordberg signering copy

A-laget fortsetter å ruste opp foran høstens 1.divisjon spill. Det er nå klart att den rutinerte Lillehammer backen og mangeårige kaptein, Henrik Nordberg og blir å se i sort og hvit den kommende sesongen. Henrik har nå signert med Brumunddal IBK.

Henrik har lang fartstid i gamet, og er fostret opp i Lillehammer IBK hvor han har 9 sesonger bak seg på senior nivå og har båret kapteins bindet i flere sesonger. I 2006/07 fikk han sitt første møte med 1. divisjon, da han ble hentet som ung og lovende til Hamar og Ajer IBK, bare 19 år gammel . Han vendte hjem igjen til Lillehammer etter to sesonger. I 2010 førte han moderklubben Lillyhammer opp i 1. divisjon, og var kaptein for laget i 2010/11. Han noterte seg for 2 mål og fire målgivende.

Henrik er en gladgutt og en solid forsvarsspiller. Tross sin unge alder (26), har spiller han med stor rutine og har lang fartstid i sporten. Henrik har ett godt skudd, og bra driv med kula. Han er trygg og rolig i egen sone.

Dette er nok en god signering av klubben og Brumunddal IBK og Coach Andersen er godt fornøyd å med få Henrik ombord.

Brumunddalibk.no har tatt en prat med nyervervelsen:

– Hvordan ser du på det å komme til Brumunddal?
Jeg ser på det å komme til Brumunddal som spennende. Det er veldig motiverende at BIBK vil satse for å holde seg i 1.div og jeg er veldig glad for få muligheten til å være med å bygge noe nytt. Det var ikke et vanskelig valg når jeg fikk tilbudet, jeg trengte en ny motivasjon, selv om er det trist i forlate Lillehammer etter så mange år!

– Hva kommer du til bidra med?
Jeg kommer til å bidra med erfaring og defensiv trygghet. Har spilt 1.div tidligere, hovedsakelig som back men og litt som løper, så håper å kunne bidra over hele banen.

– Ditt inntrykk av laget?
Mitt inntrykk av laget er positivt. Et høyere nivå enn det jeg trodde før jeg kom hit. Bra tempo på treninger, mange fine øvelser. Ellers virker de som en ganske sammensveiset gjeng som har det mye moro sammen.

– Hvordan ser du på dine og laget sine muligheter til å hevde seg i 1.div kommende sesong?
Jeg tror våre muligheter til å holde oss i 1.div er gode. Jeg tror vi kommer til å havne på nedre halvdel, men vi er gode nok til å slå alle, så det blir en spennende sesong. Det spiller ingen rolle for meg hvordan jeg gjør det personlig, så lenge vi holder oss i 1.div.

INNEBANDYBrumunddal - LillehammerMartin
Henrik Nordberg (til venstre) i ett oppgjør mot Brumunddal i 2012