Damelaget ubeseiret i årets sesong. Avsluttet med brak seier.

Damelaget vartet opp med brak seier over Elverum søndag da de feiret seriegullet!
Marthe 416

Det var duket for sesongens siste seriekamp søndag kveld. Det var gjort en kjempeinnsats for å få folk på kamp, det var derimot merkbart at det var noen sørover som drev å gikk fem mil på ski. Prioritere fem mil på ski foran en så viktig kamp er for meg unforståelig!  Men men, det var årets beste kamp de 19 tilskuerne på tribunen fikk se. Vi varmet opp med Constanze og dette lå ann til å bli en bra ettermiddag, hvem kan vel gå feil med oppvarming når man hører slike fin triller?!! Og for de som ikke har hørt det enda, hør i vei, det er helt supert!

Vi startet bra, med et flott bytt av førsterekka, de trykket på og hadde allerede en målsjanse i første bytt. Det hadde gått snaut seks og halvt minutt da Lene kom på høyre kant og spilte ballen til Marthe som lå til høyre bak mål og sendt ballen inn foran mål der Elin lett kunne sette ballen i mål,1-0. Første rekka hadde nok en fin mulighet til å score i neste bytt, det var mye fint spill, men ballen gikk ikke i mål. Andre rekke kommer i nok et angrep, Marthe ligger foran keeper, Elin sentrer til Lene som ligger ved vantet på høyre side,hun går mot mål og fyrer av, 2-0. At den ballen gikk i mål er fortsatt en under, men et skudd høyt var nok resepten. Elverum kom på angrep som vanlig med lange utkast fra keeper, hun brydde seg fint lite om at det stod hvite folk foran og mange sjanser ble stoppet fra oppmerksomme Daladamer. Maren, Silje og Cathrine kjempet som noen helter på banen, men klarte ikke å få hull på byllen. Silje hadde en suser rett ved siden av mål og Cathrine en som gikk rett over. etter drøyt 16 minutt var det Lene som fikk æren av å servere Elin som dyttet ballen enkelt i mål fra rett foran mål, 3-0. Jubelen stod i taket, endelig klarte vi å skåre mål. Det var derfor veldig surt at Elverum satte inn en redusering etter kun et halvt minutts spill siden 3-0 skåringa. Det var et angrep der vi sleit med å avklare og ballen gikk bak Eva.

Roger var svært fornøyd med oss og syntes vi bare skulle fortsett der vi slapp og huske på og ikke bli for ivrige fremover slik at Elverum kom på overganger. Som sagt så ikke gjort. Akkurat det klarte vi ikke. Det ble store muligheter til overgang for Elverum og de hadde flere muligheter fremover. Dette var ikke slik vi skulle ha det. Malle kom fremover på høyre side med den supre farta si og fikk spilt opp til Lene som lå foran mål og kunne enkelt sette ballen bak Elverumskeeperen. Vi trodde dermed at vi hadde snudd den litt dårlig trenden, men før vi hadde rukket å bytte rekke så kom Elverum på kontring i spill tre mot en og satt ballen utagbart bak Eva.

Det var en enorm innsats i Daladamene denne dagen, vi kjempet og løp for hverandre, veldig synd dette var sesongens siste kamp. Etter nesten halv spilt kamp kom Lene på kontring, Marthe lå foran og trakk mot mål. Forsvaret rygget og Lene la en hard pasning inn til Marthe som styrte ballen mot mål, det kom en retur fra keeper som Marthe satt i mål, 5-2. Rette etter dette fikk vi årets mest fortjente skåring, Cathrine har i hele år spilt utrolig bra kamper, gjort mye som ikke er lett å se, kjempet både offensivt og deffensivt. Det var helt herlig å se henne i et flott driv fremover på bana, rett mot Elverumsmålet og med en ryggende back prøvde hun på et skudd som satt limt oppe i krysset, 6-2! Mot slutten av perioden hadde Elverum flere muligheter, men de ble enten stoppet av et solid forsvar eller veggen bakerst, Eva.

Marthe 366

I pausa fikk vi beskjed om å ikke være så ivrige, det er bedre å vinne med mindre mål enn flere baklengs! Det gjenstod bare 20 minutter av sesongen og med et Elverumslag med kun to innbyttere ble det en enkel siste periode, vi hadde full kontroll. Styrte kampen og stoppet det som måtte komme. Det var flere som jaget mål og Maren kunne sette inn et mål etter en flott pasning fra Cathrine, et fint spill. Rett etter på fikk årets toppskårer æren av å avslutte målkontoen for i år, dro av et par spillere foran målet til Elverum og satte ballen kontant forbi keeper, 8-2. Mot slutten av kampen hadde Elverum alle muligheter til å skåre, men med en herlig innsats fra Eva ble det bare 8-2!

Herlig innsats fra alle Daladamer og bra couching fra Roger og Fredrik Nystrand på sida gjorde dette til en bra kamp og historiens første gull i dameserien!

Laget:
Eva i mål
1. rekka: Karoline, Heidi, Cathrine (1+1), Silje og Maren (1+0)
2. rekka: Dash, Malle (0+1), Lene (3+2), Elin (2+1) og Marthe (1+1)

-Marthe-