A-laget slo kraftig tilbake mot Elverum

Mandag spilte A-laget første hjemmekamp etter att seriegullet ble sikret. Elverum var motstandere og våre gutter hadde litt å revansjere etter ett knepent Elverumstap forrige uke i de dype skoger.

andersen1
«Æljen» Andersen leverte en av sine beste kamper denne sesongen da han noterte seg for 4 mål og 5 poeng.

2.Div Herre: Brumunddal IBK – Elverum IBK 10-4 (2-2) (3-0) (5-2)

Det var en heltent gjeng som troppet opp i Fagerlundhallen mandag kveld. Med to knepne tap bak seg mot henholdsvis Ajer, og Elverum forrige uke, var det liten tvil om att vi i kveld skulle sette Elverum på plass og vise hvorfor vi var seriemestere.
Sist uke klarte vi knapt å stille lag mot Elverum, da tapte vi knepent 4-3. I kvel var vi nesten fulltallige, og mønstret 17 mann til start.

1. periode: Vi tar oppskriftsmessig ledelsen 1-0 etter kun 32 sekunder, da Christian Andersen hammrer kula i mål. Ledelsen varer ikke lenge, for snaue to minutter senere utligner Elverum ved Nikolai Omdahl. Ett noe enketl mål som på en normal dag er keeper mat for en ellers god Terje Dahl i vårt bur.
Vi må vente i over ti minutter før det blir flere mål. 14.30 ut i perioden fører Lars Johan Bakkerud oss opp i ledelsen igjen. I siste spille minutt utligner Elverum igjen da Thomas Mellum setter inn 2-2. Dette står seg til pause.

Det koker nå litt i garderoben, for vi er ikke fornøyde med hvordan vi har spilt. Dette får Eleverum merke når vi kommer på banen igjen.

2. Periode: Vi kjører på hardere fra start, og holder elverum unna de store sjansene. Tidlig i perioden, scorer Daniel Bråthen etter att keeper har gitt retur på skudd fra Tom Richard Hovde. Vi jubler for scoring, men dommer annulere målet for di Hansi dytter keeper. Dette var feil avgjørelse etter vårt skjønn, da Hansi blir dyttet av en inn i målvakten av en Elverum spiller. Etter fire minutter får vi derimot mål. Andersen er  igjen frempå og setter sitt andre for kvelden. 19 sekunder senere melder andre rekka seg også på. Arya Dehanvi skyter fra distanse og øker til 4-2. Halv spilt periode smeller Kjella inn 5-2. Vi går til pause med 5-2 etter en meget god periode.

3. Periode: Vi fortsetter å åpne godt etter pause, og etter kun 34 sekunder setter Brage Holmstrøm inn sitt første for dagen. Så er det tid for med Andersen, som øker til 7-2 og 8-2 etter 47 minutter.
Vi havner i undertall da Lars Johan må sone to minutter for avstand etter 48 minutter. Dette rir vi meget enkelt av, da den som har ballen mest i gjestenes overtall er mr.Dehnavi.
Så gjør Bakkerud litt opp for seg etter utvisningen da han setter inn 9-2 etter 50.56, før Richard Alfstad avslutter festen for vår del med 10-2. Elverum får ett par enkle trøste mål på slutten, uten att det tar piffen fra oss.

Vi vinner helt fortjent 10-4, etter en meget god kamp av alle sammen. En langt bedre kamp enn vi viste mot Elverum borte sist uke. Vi var flinke på å få kula til å gå igjen, og forsvaret satt som vanlig. 2. rekka holder nullen i de to første periodene, men slipper inn to i tredje, men da var det gjort en del bytter.

Terje Dahl har lenge slitt med vond rygg og var tilbake fra start i kveld, og sto mer enn godkjennt i mål. Veldig gledelig var det å se Daniel Bråthen tilbake i startoppstilinga etter ett års fravær med skade.
Vi benytter oss av hele laget denne kvelden.

I pause ble Richard Alfstad og Christian Andersen hedret for å ha passert 100 poeng for A-laget til Brumunddal, som de to første. Richard sist sesong, og Christian denne sesongen.

Laget: Terje Dahl, Morten Lien (spilte siste 9.30)
1. Rekka: Christian Andersen (4+1), Richard Alfstad (1+1), Brage Holmstrøm (1+5), Lars Johan Bakkerud (2+0), Kjell Gunnar Opseth (1+1)
2.Rekka: Martin Korpberget Bjørke (0+1), Hans Iver Frydenlund, Daniel Bråthen, Tom Richard Hovde, Arya Dehnavi (1+0)

Benken: Magnus Maller (Spilte siste 20 for Martin), Cato Ødegård (Spilte siste 20 for Tom), Stian Granseth (Spilte siste 20 for Daniel), Cato Norderhaug (spilte siste 10 for Kjella), John Amund Hansen (Måtte stå av etter oppvarming grunnet skade.)

KAMPFAKTA
Per Tid H/B   Mål Assist Stilling