Gjeddene svømte dala i senk.

Onsdag var det klart for første kamp av året for andrelaget vårt. Vi fikk en tung dag på jobbet mot hardtarbeidende og agressive gjedder.

Stian Granseth var i aksjon igjen for ridderne onsdag.

3.div Herre: Gjøvik IBK – Brumunddal IBK 6-1 (3-0)(3-1)(0-0)

Det ble en tung dag på jobb for oss i dag. Med flere forfall før kampstart, reiste vi over dammen med kun ni mann og en målvakt.

Første periode: Vi er ikke med fra start, og planen om å roe ned spillet og spille oss kontrollert opp i banen, slår så til de grader tilbake, mot ett høytstående og jagende Gjøvik lag. Vi produserer svært lite i denne om gangen, og må se Gjøvik sette tre baller bak en ellers meget god Lien i buret.

Andre periode er vi bedere med, men det viser seg å være vanskelig å spille innebandy dag, da regelverket ikke blir håndhevet. Vi mister to baller etter soleklare forselser av Gjøvik, som igjen fører til mål i mot.
All ære til Gjøvik for innsatsen sin i dag, men når det hele tiden lages frislag for harde slag blir det vanskelig å besitte ball i laget. Det hjelper lite att dommeren har glemt igjen fløyta hjemme og lar alt av slag, dytt, gjenntatte, hardt spill etc. gå.
Da er det naturlig att frustrasjonen sprer seg, og jeg skjønner godt vi blir oppfattet som sutrete, men lignende kamp har vi aldri vært med om tidligere.

Det er først når vi legger oss på samme nivå som Gjøvik att kampbildet endrer seg. Vi reduserer til 6-1 ved Maller i det 30. spilleminutt, og skaper langt mer utover i kampen etter dette. Men vi greier desverre ikke å komme nærmere i dag. Kreftene tar etter verdt slutt og vi må innse att sesongens første nederlag er ett faktum.

Det oppstår mange farlige situasjoner i dag, da det spilles hardt mot vantet og det er opptil flere stygge dueller. Slik er aldri noe gøy og vi får være glad ingen måtte bæres ut av hallen i dag.

Dagens plus:
Morten Lien- står en kjempekamp mellom stengene.
Att ingen havner på sykestua.

Dagen minus:
Dommer prestasjonen.
Alle regel brudd.

Laget:
Målvakt: Morten Lien
John Amund Hansen, Stian Granseth, Stig Atle Lunna Aamot
Magnus Maller (1+0), Fredrik Tålesen, Stian Kristiansen
Cato Norderhaug, Halvor Teige, Tom Richard Hovde (0+1)