A-laget fosser videre

Onsdag kveld var A-laget på visitt i Kristins hall for å kjempe om begge poengene. Vårt A-lag tok igjen en sterk 5-3 seier.

Lillehammer IBK – Brumundda IBK 3-5 (0-1)(2-2)(1-2)

Vi har hatt en knall start på sesongen med 4 seiere og en uavgjort på 5 kamper. Vi var ubeseiret men hjemme mot Lillehammer sist kunne vi fort ha tapt, vi var derfor litt spente foran denne kampen.

Martin sliter med ryggen, Geir var syk og Cato kunne ikke stille. Vi stiller da med følgene 11 spillere.

Rekke 1:, Lars Bakkerud og Kjell Gunnar Opseth på back. Hans Iver som senter.  Jonna og Maller i front.

Rekke 2: Sindre Smedstad Pedersen, Fredrik Nordhagen, Richard Alfstad, Brage Holmstrøm og Christian Andersen

Terje Dahl i mål.

1. Periode.

Vi har en tendens til å starte kampene ukonsentrert og slippe til motstanderen for lett, (se forrige hjemmekamp mot Lillehammer der vi slapp inn 2 enkle mål i første periode.) Det var derfor fokuspunktet før dagens kamp å være med fra start. Vi setter tidlig et bra forsvar og hele perioden igjennom har vi knall disiplin i forsvar og jobber meget bra.

Etter 3.20 av perioden får vi et frislag foran Lillehammer sitt mål. Richard tar frislaget, han har Christian til venstre og Brage til høyre, eller som mange vil si valget mellom pest og kolera. Ballen går 2 m til siden til Brage som setter den utagbart i krysset. Lillehammer benken «meller» på Brage og mener at målet er litt billig men Brage kommer med et av sine gode gamle Jungelord «Det er alltid ledig i krysset» og vinner dermed den diskusjonen,  0 -1 til Dala. Resten av perioden er det sjanser til begge lag men god forsvarsjobb av begge lag gjør at det ikke er mer å skrive om fra denne perioden.

2. Periode.

Vi har bestemt oss for å fortsette akkurat slik som i første periode. Synd ikke rekke 2 gjør slik vi har bestemt. Lillehammer setter mer fart og trøkk mot oss og presser høyere i bana. Rekke 2 slipper inn 2 enkle mål i sine 2 første bytt. Først etter 2.02 og 4.41 etter slurv og rot på egen banehalvdel. Nå er det vi som ligger under og vi vet at vi må få opp fokus og skjerpe pasninger.

Vi hever oss etter dette og etter 7 minutter er det Lillehammer som får dagens første utvisning for gjentatte. Rekke 1. setter inn et meget bra press i overtall, spiller veldig bra og det gir resultater. Bakkerud sentrer til Hansi som får balanse i regnskapet etter 7.55. I neste bytt er det rekke 2 som melder seg på igjen. Richard sender et pass til Fredrik fra krysset i svingen. Men der kommer en frekk Christian Andersen tar ballen og setter den i kassa. Ny ledelse til de svarte 2 – 3, etter 8.27 av andre periode. Så er det vår tur til å ta en 2.minutter. Kjella (kjent som den styggeste spilleren i hele kretsen) får en 2. minutter for en albue i ansiktet på en Lillehammer spiller. Rekke 2. minus Andersen spiller et meget bra undertall og står i 2 minutter uten at Lillehammer skaper fryktelig mye. Perioden ender med 2-3 ledelse til Brumunddal

3. periode.

Kampen bølger mye frem og tilbake i starten av denne perioden og det er sjanser til begge lag, men nok en gang er det vi som skal få uttelling først. Sindre sender et pass fra egne banehalvdel gjennom hele Lillehammer forsvaret til Richard som står foran mål, han slår til på direkten og 2-4 til Brumunddal etter 3.07 av siste periode. Lillehammer setter nå et enda større press på oss, etter 4.36 er det Jonna som ikke har lært at man bør finne noen på sin egen størrelse. Jonna kjemper alt han kan med både muskler og klør men Lillehammer spilleren kommer seg løs. Dommeren syntes at Jonna bruker for mye muskler og klør og nok en 2. minutter til oss. Også denne gangen klarer vi å stå imot, bra undertall av begge rekkene.

Det har gått nesten 10 minutter uten at det har skjedd noe da spillende trener Richard sier «Nå må vi ikke dra på oss noen unødvendige drittutvisninger» 10 sekunder senere er det samme fyr som må sitte i 2. minutter for gjentatte, etter 14.22. Rekke 1. spiller et bra undertall og det virker som de skal dra dette greit i land, men med 22 sekunder igjen av utvisningen kommer det et kanonskudd fra Lillehammer og 3 – 4 på tavla. 4 minutter igjen å spille og vi skjønner at dette blir like tett som de 2 forrige kampene mot Lillehammer. På slutten er det store sjanser til begge lag, Terje har et par Kongeredninger og redder nok dagen her. Lillehammer tar en Time Out med 2 minutter igjen på klokka, vi blir enige om og ikke forandre noe som helst og hvert fall ikke legge oss bakpå. Det gjør vi heller ikke og med 1. minutt igjen er det Jonna som kommer alene mot Lillehammers Keeper, han redder men på returen kommer Hansi og setter inn dagens 2. etter 19.15, 3 -5 til oss og dagen er reddet.

Kampens pluss:

– Vi spiller en knallbra første periode, særlig defensivt og godkjent fremover.

– Alle 11 riddere hadde en bra kamp.

– 3 veldig gode undertall.

– Begge rekkene kommer ut i pluss. Rekke en  2 – 1.  Rekke to  3 – 2.

Kampens minus:

– Vi har fokus i starten av 1. periode men rekke 2 starter 2. periode veldig svakt.

– 3 utvisninger som vi garantert kunne unngått.

3 stjerner: Ingen
2 stjerner: Hansi: 2 mål i (nesten) ny posisjon. Terje: Har et par matchvinnende redninger.
1 stjerne: Resten av laget. Jobber knallhardt hele kampen igjennom og særlig i forsvar men også mye bra fremover.

Vi takker Lillehammer for en bra og tett kamp.

Takk til 2 meget gode men strengere dommere enn det vi er vant til.