Brumunddal IBK – Gjøvik IBK 8-2 (3-1)(3-0)(2-1)

Mandag var det klart for sesongens siste seriekamp. I år som i fjor, var det gjeddene fra Gjøvik som var motstander. Den gang ble det tap, mens i går fikk vi vår revansj og kunne avslutte sesongen med seier og en meget sterk hjemme statistikk.

Første periode: Vi tar tidlig initiativet kampen, men det er Gjøvik som setter første ballen i nettet, da Simen Sagstuen skyter fra langt holdt. Vi lar ikke dette påvike oss noe særlig og fortsetter å jobbe på mot ett veldig lavt liggende gjedder som igjen har funnet frem Gjøvik-ballen for anledningen. Fem minutter før pause vinner Tom Richard Hovde ballen og spiller opp Martin Korpberget Bjøkre som trekker seg fint inn og setter vår første for kvelden på ett lang skudd. Balanse i regnskapet. Halvannet minutt før pause får vi uventet hjelp fra Gjøviks Lapins som sender en feilpassning inn i eget bur.  30 sekunder senere øker Brage Holmstørm vår ledelse til 3-1 som også blir pause resultatet.

dsc_0178

Andre periode: Etter kveldens første tjue, er det liten tvil om hva Gjøviks taktikk er. Ligge lavt, drøye tid, flest mulig pasninger bak eget mål for så å slå en lang «Gjøvik-ball». Derfor øker vi presset i forsøket på å erobre balen, for første periode var lite publikums vennlig, og gjeddene gjorde alt de kunne for å drepe tempoet.

Vi starter andre perioden i undertall etter en utvisning på tampen første periode. Gjøvik har lite å by på og vi rir greit av utvisningen. Kun ett lag på banen i denne perioden og Brage setter inn sin andre for kvelden etter 7 minutter.  Christian Andersen er igjen servitør. På neste bytt skyter/lemper Lars Johan Bakkerud opp ballen fra egen sone, ballen treffer ei gjedde og går i mål. Nok ett selvmål i protokollen. Med fire minutter igjen å spille øker Hans Iver Frydenlund igjen ledelsen og vi får til pause med 6-1.

dsc_0198

Tredje periode: Vi får en liten kald dusj i starten på tredje, da Lapins retter opp for sitt selvmål og reduserer til 6-2. 33 sekunder senere gjør Kjell Gunnar Opseth alt riktig, da han først bryter Gjøvik i vår sone, vinner ball og setter fart mot Gjøviks mål. Soloraidet krones med  en flott scoring. Lars Johan får lov å avslutte kvelden ved å sette inn 8-2 som blir slutt resultatet.

Grei kamp fra vår side. Gjøvik kommer med få spillere, og kampen preges av lavt tempo. Vi prøver presse høyt med variert hell for å holde tempo opp. Vi er tidvis flinke til å holde ballen i laget, men enkelte ganger gjør vi det vansklig for oss selv mot ett kompakt Gjøvik lag.

I denne kampen hadde vi en junior spiller og to gutte spiller i start oppstillingen, noe som aldri har skjedd tidligere. Bjørn Inge Kulsveen, Fredrik Taalesen og Halvor Teige spilte alle hele kampen, og gjorde en meget god figur. Gledelig å se att det gror i yngres rekker.

Dermed avslutter vi en flott sesong med seier og sølv i serien. Kvalikk spill har vi takket nei til, og nå venter Lillehammer og Elverum i KM i april.

LAGET

Sort rekke: Christian Andersen (0+2), Richard Alfstad, Brage Holmstrøm (2+0), Tom Richard Hovde (0+1), Martin Korpberget Bjørge (1+0)

Rød rekke: Magnus Maller, Kjell Gunnar Opseth (1+0), Stian Granseth, Lars Johan Bakkerud (1+0), Halvor Teige.

Grønn rekke: Bjørn Inge Kulsveen, Fredrik Taalesen, Hans Iver Frydenlund (1+0), Marius Eriksen, Cato Norderhaug

Benken: Sindre Pedersen (Inn i andre omgang)

KAMPFAKTA
1 08.25 0-1 gjovik-logo Simen Sagstuen 5-5