Lillehammer IBK rød – Brumunddal IBK 10-6 (1-0)(5-2)(4-4)

God match med ni utespillere mot serievinneren.

Første periode: Vi bestemte oss for å ligge lavt med bare ni utespillere til kampen etter åtte forfall på grunn av sykdom og jobb. Vi var imidlertid uheldig og fikk et mål i mot etter 41 sekunder på grunn av markeringsbom på bakre stolpe. Resten av perioden spilte vi solid, og selv om Lillehammer hadde en del avslutninger hadde Terje Dahl mellom stengene kontroll på alle. Vi var hardt presset i ti minutter, men i siste halvdel av perioden var vi mer med og hadde flere sjanser til å utlikne.

Andre periode ble vår dårligste. Lillehammer kom ut i et rasende tempo og forsøkte å presse høyt. Med litt mer balltempo slet vi mer med å komme ut på backene deres, og hjemmelaget scoret to mål på backskudd der Terje var dekket og ikke så utgangen på skuddene. Vi scoret to fine mål og tapte perioden 5-2.

Tredje periode: Før den tredje perioden hadde vi som mål å vinne de siste 20 minuttene. Vi flyttet oss litt opp i banen og var svært nær. Stian Granseth reduserte til 3-6 etter bare 17 sekunder etter kampens flotteste angrep med klikk-klakk-spill rundt mål og nummer 17 alene foran mål etter et godt løp inn.

Hjemmelaget økte til 7-3 før vi scoret to kjappe ved Christian Andersen og Hans Iver Frydenlund. Med 13.32 igjen hadde vi dermed 7-5 og litt heng i kampen. Hjemmelaget tettet litt bedre igjen og de neste minuttene ble en stillingskrig før vi fikk en utvisning etter 52.02.

Vi hadde god kontroll helt til Lillehammer fikk et frislag, og dommeren bak mål bestemte seg for å prate til en av våre backer som snudde seg, mens den andre dommeren blåste i gang kampen og Lillehammer scoret. Slett innsats av dommerne! Med 2.19 igjen av kampen reduserte vi igjen etter at Henning Rugsveen fant Magnus Maller i Lillehammer-sonen. Maller vendte rundt og skjøt opp i motsatt vinkel.

Med litt håp igjen jaktet vi en ny utlikning, men hjemmelaget avgjorde kampen med 1.07 igjen på et skudd utenfor som traff Henning og spratt inn. Lufta gikk litt ut av oss, og vi fikk en ny i mot bare sekunder senere.

Best på Black Knights: Hans Iver Frydenlund, som i tillegg til to scoringer lå bak flere forarbeid med en kjempeinnsats. Jaget ballen konstant og forstyrret hjemmelaget. Var også flinkere til å løfte blikket og sende ballen videre J

Kampfakta

1       00.41      1-0    Anders Espe                 Jonas Castellanos            5-5

2       25.40      2-0    Johan Ingmarsson         Frode Østebrøt               5-5

2       26.03      3-0    Jonas Castellanos         Anders Espe                    5-5

2       28.38      4-0    Anders Espe                 Vegard Børresen             5-5

2       34.23      4-1    Hans Iver Frydenlund   Marius Eriksen                5-5

2       35.13      5-1    Morten Larsen              Jonas Castellanos            5-5

2       37.13      6-1    Henrik Nordberg          Anders Espe                    5-5

2       39.04      6-2    Lars J. Bakkerud          Hans Iver Frydenlund      5-5

3       40.17      6-3    Stian Granseth              Kjell G. Opseth               5-5

3       43.32      7-3    Anders Espe                 Johan Ingmarsson            5-5

3       45.21      7-4    Christian Andersen       Richard Alfstad                5-5

3       46.28      7-5    Hans Iver Frydenlund   Lars J. Bakkerud             5-5

3       52.02      Utv.   Lars J. Bakkerud          Gj. forseelser                   2

3       53.44      8-5    Jussi Jukka                   Magnar Johansen             5-4

3       57.41      8-6    Magnus Maller             Henning Rugsveen           5-5

3       58.53      9-6    Jonas Castellanos         Anders Espe                    5-5

3       58.46      10-6  Magnar Johansen          –                                      5-5

3       59.26      utv     Stian Granseth              Gj. forseelser                   2

Utvisninger:

Brumunddal 2×2 min., Lillehammer ingen.

Dommere: Kim A. Østby, Raymond Lyseng.

Laget:

Målvakt: Terje Dahl.

Sort rekke: Christian Andersen (1+0), Richard Alfstad (0+1), Hans Iver Frydenlund (2+1)

Rød rekke: Magnus Maller (1+0) Kjell Gunnar Opseth (0+1), Stian Granseth (1+0)

Backer: Lars Johan Bakkerud (1+1), Marius Eriksen (0+1), Henning Rugsveen (0+1).