Brumunddal IBK – Lillehammer IBK Hvit 11-5 (0-1)(4-2)(7-2)

Torsdag eksploderte det i tredjeperioden mot Lillehammer hvit. Vi åpner sekken, sier takk for følget, og henger hele sju baller og sikrer dermed seriesølvet i årets 2.divisjon for herrer.

Første periode: Dominerte i spillet, hadde mange avslutninger, men skjøt 90 prosent utenfor mål. Litt for dårlig tempo på ballen, slik at Lillehammer kunne stå stille og kontrollere oss. Lillehammer scoret på en av sine ytterst få sjanser.

Andre periode: Nok en gang godt undertall i starten av perioden der vi holdt nullen.

Litt bedre tempo på ballen, men fortsatt litt for mange dårlige valg med ballen i forsøk på å gjøre det alene. Lars J .Bakkerud fikk hull på byllen og skapte litt ro i laget. Vant perioden 4-2, men slapp inn to relativt enkle mål på markeringssvikt foran eget mål, og for lite aggressivitet ut i ballfører ved det andre målet.

1702kbm

Tredje periode: Etter å ha lagt om til tre rekker fikk vi høyere tempo på ballen og begynte å spille mer som et lag. Flere flotte angrep der vi spilte hverandre fram til gode målsjanser i stedet for å gjøre alt sjøl kom på rekke og rad. Det beste angrepet kom på 11-4-scoringen der vi sendte ballen raskt i angrep opp på venstrekanten og fikk en sjanse to mot en, der Christian Andersen spilte fri Brage Holmstrøm med en lekker pasning.

Ros til Lars Christian Fredlund mellom stengene som sto sin første seniorkamp i karrieren, og fikk notert en målgivende pasning. Litt mer styrke i armene så du orker å holde de oppe hele kampen, så blir det veldig bra 🙂

Ros også til Cato Norderhaug, som hadde den aggressiviteten vi etterlyste i store deler av kampen, og som også scoret sitt andre mål i sesongen. Var hjemmelagets beste, med hjertet utenpå drakta.

Verdt å merke seg er at backene som kom inn i tredje periode, Tom Richard Hovde og Marius Eriksen spilte 0-5 i perioden, og noterte tre målgivende pasninger til sammen.

Onsdag venter toppkamp mot Lillehammer rød borte i Kristins Hall. Da håper vi flere tar turen fra Brumunddal for å heie oss fram.

Kampfakta

1       16.06      0-1    Kåre Skogsrud            Gaute Johansson            5-5

1       19.44      Utv.  Brage Holmstrøm        Dytt                                2 min.

2       25.55      1-1    Lars J. Bakkerud         –                                      5-5

2       27.13      2-1    Richard Alfstad          Dzanin Hamzic              5-5

2       30.46      2-2    Gaute Johansson         Geir Flognefeldt            5-5

2       32.23      3-2    Brage Holmstrøm        Richard Alfstad             5-5

2       38.38      4-2    Richard Alfstad          Brage Holmstrøm           5-5

2       39.10      4-3    Henrik Nordberg         Magnar Johansen           5-5

3       40.17      5-3    Christian Andersen     Brage Holmstrøm           5-5

3       44.18      5-4    Magnar Johansen        Eirik Nyborg                  5-5

3       45.47      6-4    Hans I. Frydenlund     Tom Richard Hovde      5-5

3       49.20      7-4    Christian Andersen     Tom Richard Hovde      5-5

3       50.17      8-4    Lars J. Bakkerud         Lars Chr. Fredlund (!)    5-5

3       52.27      9-4    Cato Norderhaug        Brage Holmstrøm           5-5

3       53.43      10-4  Hans I. Frydenlund     Marius Eriksen               5-5

3       56.49      11-4  Brage Holmstrøm        Christian Andersen        5-5

3       57.43      11-5  Magnar Johansen        Vegard Børresen            5-5

Utvisninger:

Brumunddal 1×2 min., Lillehammer ingen.

Dommere: Stig Arne Berget, Elverum.

Laget:

Målvakt: Lars Christian Fredlund (0+1).

Sort rekke (3 baklengs): Brage Holmstrøm (2+2), Richard Alfstad (2+1), Dzanin Hamzic (0+1) – Martin Korpberget  Bjørke, Christian Andersen (2+1).

Rød rekke (2 baklengs): Hans Iver Frydenlund (2+0) Kjell Gunnar Opseth, Stian Granseth – Cato Norderhaug (1+0), Lars Bakkerud (2+0).

Fra tredje periode: Tom Richard Hovde (0+2) og Marius Eriksen (0-1) backer, Christian Andersen løper i sort.

3. rekke: Martin K. Bjørke, Henning Rugsveen, Dzanin Hamzic.