Intervju med damelagets coach

Om nøyaktig en uke serieåpner damelaget, mens vi venter har vi slått av en prat med lagets nye trener.

IMG_0212

Brumunddal sitt damelaget har vunnet alt som kan vinnes de siste sesongene. Etter tre strake seriegull, glapp gullet til Elverum sist sesong på målforskjell. I tillegg ble det tap for Lillehammer i KM-finalen. I år er damene fast bestemte på å gjenerobre tronen.I løpet av sommeren har damelaget fått ny trener. Et kjent navn og fjes i kretsen er endelig tilbake der hun hører hjemme. Heidi som har flere år som spiller, klubbutvikler m.m skal lede våre damer fra benken denne sesongen, og vi har tatt en prat med den nye coachen og hennes tanker om den kommende sesongen.

Hvordan ser årets utgave ut?
«Sesongens damelag består av en god blanding av gamle travere og ferske snupper. En kombinasjon jeg som trener anser som en styrke for laget. Ferskingene kan ennå formes og få vekk unotene, mens de gamle stiller med en erfaring som kan gi den roen som laget trenger. I tillegg har vi fått inn to nye spillere som blir spennende å følge, Hanna fra OSI og Kristin fra Elverum. #
Hvilke grep kommer du til å gjøre som ny trener?
Jeg ønsker å utfordre alle spillerne utenfor komfortsonen. Kanskje blir Eva (målvakt) toppscorer i år? Hvem vet? 😉 Jeg har ingen planer om å omrokkere alt bare for å gjøre noe annet, men noen spillere ser jeg for meg på nye plasser.
Hva tar du med deg inn som trener?
De som kjenner meg vet at jeg har et vinnerinnstinkt som vanskelig lar seg temme. Heldigvis er også lagets mål for sesongen å ta med en gullpokal til monteret i Fagerlundhallen denne sesongen. Veien dit blir en kombinasjon av terping på teknikk og taktikk, mens hovedfokus, som alltid med meg, er at vi skal ha det moro på veien mot toppen.
Samtidig håper jeg også at de andre lagene i kretsen får en god sesong. Det er når det er en jamn serie at det virkelig er moro å trekke det lengste strået til slutt.
 _
Vi ønsker med dette alle damene i Innlandet lykke til  en morsom sesong med innebandy! 🙂