H2: Andrelaget seriemester

Med 13-3 seier over Gjøvik sist søndag er 2.laget seriemester!

3.div Herre :Brumunddal IBK 2 – Gjøvik IBK 2 13-3 (6-0 / 1-3 / 6-0)

Sesongens nest-siste kamp for vårt B/rekrutt-lag. Denne dagen var det et rent seniorlag da våre unge lovende G15 spillere har hele 2 treninger og 3 kamper på 8 dager.

Eldar Østli i mål. Girts Bajaruns, Henrik Embretsson og Halvor Teige i forsvar. Richard Alfstad, Kjell Gunnar Opseth, Lars Christian Holm, Daniel Halvorsen og Tomas Hageberg offensivt.

Første periode:

Vi kjører på fra start – og første periode ender med 6-0 til dagens menn i dala-draktene. Kjell Gunnar Opseth putter 2, Lars Christian Holm 2, Halvor Teig 1 og Tomas Hageberg ett. En kamp hvor det i hovedsak er ett lag på banen. De få gangen Gjøvik kommer oppover ender det opp med dårlige løsninger som våre spillere plukker enkelt.

Andre periode:

Vi er litt mer avslappet denne perioden. Vi har sjansene men vi omsetter dem ikke. Gjøvik vinner perioden 1-3 og det er helt greit. Vi er ikke helt på tå-hev samtidig som vi ikke er effektive nok når vi har sjansen. Vårt mål puttes av Lars Christian Holm.

Tredje periode:

Siste periode blir som den første – vi vinner 6-0. Lars Christian setter det første for perioden, før Henrik Embretsson får sitt første mål for herrelaget. Etter dette er det Girts Bajaruns  som scorer et vass-ekte hat-trick, alle med gode løp fra backposisjon. Her var det alt fra 45-pass på løp til et nydelig one-touch angrep i rekkefølgen Girts – Kjell Gunnar – Daniel – Girts – Mål. Til slutt er det Halvor Teige som setter nok et mål for dagen og avgjør det hele til 13-3 til Brumunddal.

En god kamp av folket, og det er moro at backene våre i dag står for hele 6 av målene. Vi kriger høyt til tider og de fleste (med unntak av Daniel) løper veldig mye.

Takk for kampen til alle parter! Siste kamp i 3. divisjon kommer allerede søndag 7. februar. Det blir en tidlig slutt på sesongen for våre denne sesongen – dessverre.