H1: Horten best i Fagerlundhallen

Brumunddal hadde muligheten til å klatre på tabellen i dag, og komme a poeng med Horten, men det var gjestene som ville mest i Fagerlundhallen i dag.

kbstaffe
K.B. hadde muligheten til å sende Dala opp i 3-1 med denne straffen. Da kunne det fort blitt en helt annen kamp.

Box referat Box kampfakta Box tabell

1.div øst herre:   Brumunddal IBK – Horten IBK 3-6 (2-1)(0-2)(1-3)

Det var kvelden da Dragene fra Horten rett og slett ønsket 3 poeng mer enn Ridderne fra Brumunddal.
Brumunddal IBK kommer fra tre strake matcher med knallhard jobbing og innsats. Arbeidet har kun resultert i 3 poeng, men følelsen gutta har sittet igjen med i garderoben og på treningsfeltet di siste ukene har vært god. Vi skulle i dag ut å gjenskape godfølelsen, spesielt etter forrige hjemme match mot erkerival og storebror Ajer.

Brumunddal stilte med følgende lag:

Målvakt                               Magnus Skulstad
1. rekke                                Magnus Maller – Lars Johan Bakkerud – Martin Korpberget Bjørke –  Kjell Gunnar Opseth – Cato Ødegård
2. rekke                               Richard Alfstad – Brage Holmstrøm – Daniel Bråthen – Edmunds Eglitis – Sindre Pedersen

Spilte også:                         Fredrik Nordhagen

1. periode 2-1 (Skudd: 11-9)

Kampen starter med et voldsomt Horten press og vi bruker de første minuttene på å samle oss. Vi klarer å holde Horten unna å score, men produserer svært lite offensivt. Litt ut i perioden bryter Horten oss på vei inn i midten foran eget bur. En presis avslutning sørger for 0-1. Vi klarer heldigvis å samle oss og snur perioden. Vi tar pause på 2-1, men føler at noe mangler. Undertegnede sliter med å finne gode svar og er nok ikke sesongens blideste inn i garderoben.

I pausa blir vi enige om å skru til litt og kjempe hardere. Svært få av gutta kan si seg fornøyde etter de første 20 på tross av at vi leder.

Brumunddal åpnet kampen meget bra og ledet 2-1 til pause.

2. periode 0-2 (Skudd 2-12)

Perioden blir preget av en del utvisninger og et Horten press som etter hvert knekker oss delvis. Vi spiller 5 minutter undertall i slutten av perioden, og Horten tar over måltavla og leder 2-3 etter de første 40 minuttene.

Det er fortsatt noe dødt over det hele vi presterer og undertegnede burde nok (sett i ettertid) brakt mer positivitet inn i garderoben før siste periode. Det blir nok en liten «tordentale» uten alt for mange konkrete justeringer. Det er rett og slett bare dagen svært lite fungerer, spesielt offensivt.

brage
Brage hadde flere store sjanser mot Horten, men en god siste skanse sto i veien.

3. periode 1-3 (Skudd 11-4)

Siste periode blir mer styrt av oss, men det blir svært lite resultat av jobbinga vår. Horten ser ut til å ha god kontroll, og på tross av et høyere press som gir oss mange sjanser, er det Horten som til slutt kan ta med seg 3 poeng tilbake til Horten. Alt i alt kan vi ikke skylde på andre enn oss selv for at poengene glipper i kveld.

Verken spillere eller lagledere presterer godt nok i dag, og dette må vi ta tak i frem mot neste helg da Halden kommer på besøk. Vi som lag må finne igjen gleden og humøret i uka som kommer. Søndag gjester Halden og det er igjen nye muligheter.

.