Første brikke på plass

Vi har i lengre tid nå planlagt den kommende sesongen, og nå begynner mange av bitene å falle på plass. Vi vil i ukene fremover presentere spillere som er klare for herrelaget sesongen 2013/2014. Første brikke på plass er trenerteamet.

Brumunddal IBK

Klubben har i lengre tid jobbet med å få klart ett trenerteam foran 2013/2014 sesongen. Klubben kan nå melde att Christian Andersen fortsetter som trener for A-laget, og blir hovedtrener den kommende sesongen. «Æljen» Andersen har lang fartstid i klubben, og også erfaring fra 1.div fra tidligere klubbopphold. Klubben er godt fornøyd med trenersigneringen, og tro på att Andersen har det som skal til for å oppnå suksess med laget.

Også Richard Alfstad fortsetter på trenersiden, som assisterende trener. Andersen og Alfstad dannet trenerduoen som tok hjem seriegullet sist sesong. Trenerstabben forsterkes med Brage Holmstrøm som etter tre sesonger i klubben, nå trer inn på trenersiden. Holmstrøm har erfaring fra elitenivå og vil tilføre teamet spisset kompetanse.
Fjerde mann i teamet er Tom Richard Hovde, som er tilbake i på trenersiden etter å ha overlatt roret til Andersen/Alfstad etter 11/12 sesongen. Hovde var trener for laget fra 2009 til 2012.

De fire i teamet vil ha ulike roller og har med seg ulik kompetanse, og utfyller hverandre på en meget god måte.
Andersen skal lede massene som hovedtrener, mens Alfstad og Holmstrøm blir assisterende trenere. Hovde har tatt på seg en rolle som målvakts trener.

Klubben er meget godt fornøyde med å få på plass dette teamet.