Før kampen: Lillehammer IBK – Brumunddal IBK

Onsdag 17. oktober braker det løs i 2.div for herrer. Da er det serie start for våre eminente herrer, som starter med å møte fjorårets suverne serievinner.

2. DIVISJON HERRER
lillehammer-logo versus brumunddal-ibk-logo
LILLEHAMMER IBK   BRUMUNDDAL IBK

Onsdag 17. oktober kl. 20.00
Kristins hall

Da er vente tiden endelig over. Seriestarten står for døren, og våre beste menn starter sesongen mot fjorårets beste lag i 2. div. Det er duket for ett forykende oppgjør, mellom fjorårets serie vinnere og sølv vinnere.

Brumunddal har en meget bra trenigns periode bak seg, og har snart trent inne i hall i tre måneder. Stallen er nesten inntakt etter fjorårs sesongen. Bredden i stallen er bedre enn på mange år. Det er hele seks år siden sist klubben mønstret to herre lag. Men noen frafall er det likevel blitt. Daniel Bråthen var ett viktig innslag på lagets første rekke sist sesong, men er desverre ute med skade resten av året, en skade han pådro seg på tampen av sesongen i fjor. Også bauta Espen Helgeson ser ut til å være ferdig for sesongen, etter att en ryggskade ble slått opp igjen på første trening i august. Cato Norderhaug kom som en komet inn i laget sist sesong, og var ett skikkelig rivjern på sin backplass. Han fikk satt inn ny lever i august og er også ute til jul.

Det har også kommet noe nytt inn i laget etter sommeren. Playmaker og tekniske Fredrik Nordhagen er tilbake i klubben etter å ha tjeneste gjort for fedrelandet. Ung folingen John Amund Hansen (17) er tilbake i trening etter to sesongers pause fra sporten. Hansen har vist meget lovende takter i sesongoppkjøringen. Nytt og ungt blod er også tilføyd med attenåringen Lars Johansen. Johansen er Brumunddøl, men kommer fra Ajer hvor han har vært en sentral spiller på aldersbestemte lag i mange år.
Også Stian Kristiansen er nytt navn i årets stall.

I OL-byen Lillehammer er det liten informasjon å hente om hva som har skjedd i løpet av sommeren. Anders Schau har reist til NTNUI, og inn har bla. tidligere Ajer spiller Bjørnar Eike kommet. En annen erverving, Christian Tømte kommer fra Løkka. Det går også rykter om at Anders Espe skal ha flyttet på seg.

Lillehammer har uansett nok kvaliteter til å gjøre det godt og forsvare sitte gull fra forrige sesong. Med Magnar Johansen, Henrik Nordberg og Jussi Jukka i spissen kommer Lillehammer til å bli en tøff nøtt å knekke for de fleste, også i år.

Onsdagens kamp blir en hard nøtt å knekke for våre beste menn. Laget må opp mot sitt beste skal det bli poeng. Det er tøff konkurranse om plassene på første laget i år, og den nye trener duoen, Richard Alfstad og Christian Andersen vil måtte gjøre noen tøffe og vanskelige valg når de nå skal velge ut en 11-12 manns tropp som skal reise nordover.

Slik gikk det sist:
I fire oppgjør i serien sist sesong, tapte Brumunddal samtlige. Den siste seriekampen i mars, ble en målrik afære med hele 15 nettkjenninger. Dette oppgjøret vant Lillehammer 9-6.
Brumunddal fikk sin revansj i KM måneden etter. Da ble Lillehammer beseiret med siffrene 6-1, og Dala tok tidenes aller første KM gull.