D1: Viktige poeng glapp for damelaget

Damelaget trengte seier fredag for å henge med i medaljekampen. En tung første periode gjorde det vanskelig.

2. div Dame: Ajer – Brumunddal 4-3 (3-0)(0-2)(1-1)

Fredag kveld møtte Brumunddal damer Ajer til kamp i Hedmarkshallen. Brumunddal var preget av frafall i denne kampen og startet ikke første periode særlig bra. Vi hang etter fra start, fant ikke plassene våres og klarte ikke helt å følge tritt med jentene fra Ajer. De klarte å få inn 3 mål i denne omgangen. Litt heldige på noen av målene.

I andre periode spilte vi mye bedre og fant plassene våres igjen. Det ble noen åpninger i midten som vi utnyttet og etter 6 minutter klarer Kristin Mostue å få inn Brumunddals første mål assistert av Maren Dybvik. Det andre målet kommer etter 10 minutter hvor Silje H. Romsås kommer seg igjennom og skårer selv. Vi har mange sjanser i resten av omgangen, men vi klarer ikke å få ballen bak Ajers keeper.

I tredje periode klare Ajer å få et tidlig mål. Vi gir ikke opp, men preges av at vi begynner å bli slitne. Da det har gått 19 minutter skårer Marit Holte assistert av Maren Dybvik så stillingen er 4-3. Med et halvt minutt igjen setter vi inn alt vi kan oppover på bana for å prøve å få inn et mål til før slutt, men det greier vi ikke. Vi kjemper bra, men det holdt ikke til seier denne gangen.

Les kampfakta her…