D1: Tap i OL-byen

Onsdag dro damene til Lillehammer for å spille sesongens andre seriekamp. I bagasjen hadde laget masse motivasjon og selvtillit fra serieåpningen.

img_0005
Tale Berntsen satte opp Dalas første og eneste mål mot Lillehammer.

Vi har snakket mye om å beholde roen og få opp praten for å gjøre det lettere for oss selv og bedre samspillet.

1. periode (0-0)

Vi spiller trygt og godt i 1. periode. Praten går og vi gjør hverandre gode. Denne perioden er flere hakk opp fra forrige kamp. Det merkes at vi har spilt en kamp tidligere og nysigneringene til laget tør å være mere offensive og går hardere på mål.

Lillehammer er lojale til eget spill og viker ikke fra sine innlærte varianter, dette takler vi godt i 1. periode.

1. periode (2-1)

Etter 3.37 av 2. periode tok Lillehammer ledelsen i kampen, og bare minuttet etterpå økte de til 2-0. Vi var ikke klare fra start.
Vi klarer å heve nivået og fortsette spillet våres. På tiden 37.36 setter Linda ballen i mål etter pasning fra Tale. Dette er et resultat av at vingene løper knallhardt på mål og vi lar ballen gjøre jobben. Lekkert!
Gratulerer til Linda med sitt første mål i sin første kamp som ving.

Perioden ender 2-1 og vi skal være fornøyde med spillet og innsatsen.

1. periode (3-0)

I tredje periode gjør vi det vanskelig for oss selv, praten blir dårligere og vi lar oss stresse, dermed mister vi markeringene og lager skumle situasjoner.

Lillehammer er flinke til å dekke keeper og det blir vanskelig for Malin i mål når sikten blir så redusert. Da får vi også 3-1 og 4-1 mot oss. Etter 47.32 får Lillehammer utvisning etter kanskje tidenes høyeste kølle. Overtallet bærer preg av at vi ikke har spilt så mye sammen og vi veksler mellom variantene, tiden renner ut uten uttelling. Lillehammer klarer å score enda et mål og fastsetter resultatet til 5-1. To minutter før slutt får vi en utvisning for gjentatte slag, undertallet løser vi veldig bra.

Kampen ender 5-1, et resultat som ikke helt gjenspeiler styrkeforholdet mellom lagene.

Vi skal ta med oss lagmoralen og roen i fra de to første periodene som var veldig bra. Vingene skal ha kreditt for å være enda tøffere på mål enn sist. Samt at vi skal ta med oss det gode undertallsspillet.

Jeg gleder meg til fortsettelsen damer!

/Silje