D1: Meget sterk seier til damelaget!

BIBK sine damer skulle ha sin første hjemmekamp i årets sesong. Vi hadde kun 9 spillere siden Mari Helen har ryggproblemer, men vi fikk da endelig en lagleder på sidelinja, noe som var ekstra godt idag etterhvert som kampen skred fram.

Brumunddal IBK damer mot Nes/Embla 2-1(1-0, 0-0, 1-1)

LAGET:
Målvakt: Eva
Backer: Solfrid, Annette og Karoline
Senter: Sina og Heidi
Forward: Elin, Maren og Ida.

Fokus i første periode skulle være å holde pratinga oppe på bana og skyte mye og være obs på retur.

Første periode startet og vi var litt stressa. Vi glemte pratinga, sendte lange pasninger oppover, upresise pasninger og generelt litt hodeløst spill. Innimellom hadde vi noen knallfine kombinasjoner framover og flere sjanser som dessverre ikke gikk i mål. Etter 13.21 kjempet Maren med seg ballen fra høyre midtbanen, skrånet inn mot mål med flere Nesspillere rundt seg, men de hang ikke med. Litt flaks før hun plasserte ballen trygt i mål og ledelsen var et faktum! Herlig jobba. NÅ klarte vi å roe oss ned og spille fløt mye bedre. Ida og Elin hadde begge flere gode sjanser og forsvaret ryddet alle angrep som kom. Rett før avblåsning i 1. Periode var vi litt uheldige med en klarering og Nes fikk sjansen, men en våken Eva hadde en superredning.

Fokus i andre periode skulle være å roe ned. Vi skulle tørre ta ned ballen, slå en støttepasning og kvaliteten på pasningene skulle bli mye bedre. Vi var klare etter at flere hadde vært litt «off» i første periode, men nå var kroppen varm og hodet klart!

Andre periode hadde ikke begynt før laglederne fra begge lag ble kalt inn til sekreteriatet og dommer Marius. BIBK hadde ikke ført opp 2 spillere, så Solfrid og Ida måtte dessverre følge med resten av kampen fra tribuna. Dette var ei flause som vi heretter ikke gjør siden Heidi og Solfrid skal føre opp kampskjemaene. Vi måtte starte andre periode med 2 spillere i kampstraff på 5 min. Men vi la oss ned i trekant med Sina, Annette og Karoline. Heidi satt på benken og var klar til å bytte. De 4 på bana gjorde en kjempejobb og Nes slet med å finne åpninger. Etter 1.16 ut i andre periode blåste Marius i fløyta på ny fordi det ble kommunisert mellom spillerne som hadde kampstraff og Heidi så hun fikk en 2 minutts utvisning som formelt ikke begynte før kampstraffen var gjennomført. Det ble mye teknisk klabb og babb, men de 4 på BIBK som spilte under kampstraffen løste dette mesterlig og Nes klarte ikke score. Resten av andre periode måtte være årsbeste. Alle jobbet som noen helter. Vi styrte kampen selv med kun en innbytter. Forsvaret hadde kontroll og fremover var vi giftige med flere nydelige kombinasjoner og gjennomspill. Det ble ingen mål i denne perioden, men det skulle vi hatt! Eva hadde også noen herlige redninger denne perioden. Ingen tvil om at vi har det beste keeperen i serien.

Fokus i tredje periode skulle være å fortsette den knallgode jobbinga, men vi måtte være litt kyniske innimellom og presse litt lavere. Men vi var fortsatt tente.

Tredje periode startet og flere begynte vise tegn på at kampens hardkjør begynte ta på. Men vi gav oss ikke. Vi presset generelt høyt og Nes fikk noen overgangssjanser, men forsvaret sammen med Eva ryddet opp. Etter 4.39 hadde vi ballen i rundvantet og Annette var klar på motsatt side med skuddslegga. Vi var litt heldige, men ballen havnet hos Annette og da kom skuddet! keeperen reddet, men Heidi var våken på returen og 2-0 var et faktum. Nå var det viktig å jobbe ekstra godt for at Nes ikke skulle få muligheten til å komme inn i kampen. Men etter 6.16 fikk Aina på Nes prikket inn en liten redusering. Men vi fortsatte og jobbe som noen helter og etter kveldens andre timeout for å puste ut litt så tikket klokka vår vei og til slutt var seieren vår!!!! En herlig seier som smakte utrolig godt og den var virkelig fortjent! All ære til jentene som jobbet og slet hele kampen gjennom!!!!

Positivt i denne kampen: innsatsen og at vi klarte roe oss ned og spille bedre innebandy etter vi scorte det første målet. Veldig positivt at vi klarte kampstrafftida uten redusering.

Hva vi skal forbedre: kvaliteten på pasningene!!

Takk til guttelaget og juniorlaget som avsluttet sin trening litt tidligere og i tillegg hjalp til med å sette opp vantet.

Neste kamp er den 12. November borte mot Nes! Blir det en ny thriller??

Referent: Mari Helen