D1: Målrikt oppgjør endte i tap

Våre damer leverte en solid kamp torsdag, men måtte tilslutt se seg slått på straffer.

Tale Berntsen var solid med tre mål og fire poeng

BIBK – Ottestad 5-6 (2-3, 3-1, 0-1, 0-1)

Sesongens siste hjemmekamp mot Ottestad fant sted i Fagerlundhallen torsdag 7. februar. Til tider viste damene akkurat hvordan innebandy skal spilles, så selv om det endte med tap etter straffekonk, var det vanskelig å henge med hodet.

I første periode starter Kristin Mostuen med utligning etter ett minutt. Vi har overtaket store deler av omgangen, men svaret kommer fra Ottestad etter 15 minutter, og det står 1-1. På 18:31 banker Tale Berntsen inn ett mål som gjøre at hjemmelaget igjen går opp i ledelsen, men på de siste sekundene av perioden klarer Ottestad å svare med to mål, og leder 3-2 inn i garderoben.

I andre periode er det Dala som styrer. Bekkene Emilie Haugli, Solfrid Neverrøsten og Annette Dæhlin  stenger bakover, og laget henger godt sammen både framover og bakover på banen. Trianglet Marianne Sund, Mostuen og Berntsen putter tre baller i målet til Ottestad, mens Ottestad kun svarer med ett mål i perioden.

Med ledelse 5-4 inn i tredje periode er vi ved godt mot, men dessverre kommer vi oss ikke framover på samme måte, og finner ikke medspillerne i angrep. Det gjør Ottestad, som utligner og sender kampens skjebne til straffekonk. Her blir vi slått, og en tidvis svært solid kamp fra damene ender i tap, 5-6.