D1: Full pott for damelaget mot Nes

Tirsdag spilte damelaget sin første seriekamp. Det endte med 6-5 seier og tre poeng.

Kampreferat, Nes Brumunddal 07.11.1

Vi kom til Neshallen tirsdag kveld for å ta med seieren hjem, og det klarte vi, men det skulle vise seg å bli en meget spennende affære!

Vi stilte med 3 innbyttere, og i mål hadde vi vår rutinerte keeper Eva. Første periode startet bra, etter 4 minutter satte en av våre nye spillere Silje Romsås inn vårt første mål for kvelden, og flere skulle det bli. Bare 2 minutter senere var hun igjen på farten og satte inn sitt andre for kvelden, begge uten assist. Videre fikk vi en utvisning ved Emilie Haugli for slag, men vi kjempa bra i undertall og Nes klarte ikke utnytte denne utvisningen. Etter drøye 14 min fikk vi inn et nytt mål, denne gang av enda en ny spiller for sesongen Marit Holte, assistert av Sanna Nordli. 2 minutter senere var Silje R igjen på tokt og satte inn sitt tredje mål, denne gang assistert av Silje Sveen. Så var det Nes sin tur til å sette ballen i nettmaskene, før Sije R satte sitt fjerde for kvelden et sekund før pause, med assist av Sanna Nordli. Vi ledet dermed 5-1 etter første periode.

Andre periode skulle vise seg å bli perioden med det rare i. Nes økte tempo og presset sitt mange hakk, og etter bare 24 sekunder scoret de sitt andre for kvelden, og under et minutt senere sitt tredje. Så satte dommerne seg i fokus, med først en utvisning på Silje S for protest, og videre en straffe til Nes for løping i målgården. Det ble det komplette kaos da det var dommeren som sto lengst unna som dømte straffen, og ikke hadde peiling på hvilke spiller det var han hadde sett. Først prøvde han seg på vår spiller Marit, men hun hadde vært på midtbanen da det skjedde, etter hvert kom han fram til at det kanskje kunne være Emilie. Da alt var avklart fikk Nes straffen sin, som de satte under beina på en offensiv Eva. Utvisningen vår derimot klarte de ikke å utnytte, og dermed gikk vi til pause på stillingen 5-4.

Tredje periode skulle bli bedre for oss en andre, vi klarte å heve oss mange hakk fra andre periode og spille bedre innebandy igjen, dermed tettet vi også bedre igjen bakover. Det ble en spennende omgang, særlig da Nes scoret etter 40 min og det sto 5-5 på måltavla. Men vi ga oss ikke, og etter 50 minutter hadde Ida Kartomten funnet ut hvor målet sto, godt assistert av Sanna, som hadde sin tredje assist for kvelden. De ti siste minuttene av kampen var spennende, begge lag hadde sjanser, men det endte med 6-5 seier til oss. Vi klarte det vi hadde kommet til Neshallen for å gjøre, nemlig ta med seieren og poengene tilbake til Dala.

/Annette Dæhlin