D1: Elverum påførte damelaget årets første tap.

Ett redusert damelag reiste tirsdag til de dype skoger for å kjempe om poeng i årets siste kamp. Det endte dessverre med 3-1 tap.

1.       Periode

Brumunddal stilte med reservemålvakt Maren Dybvik og til sammen 7 spillere i tillegg, mot Elverums folkerike spillegruppe på til sammen 11 spillere. Etter 56 sekunder gikk Elverum opp i ledelse 1-0, scoring nr 7, assist nr 10. 12:33 – Brummis begynner å puste og pese litt, og tar en time-out for å drikke litt vann og diskutere strategi. Mari Helen Bratberg tok som spillende lagleder denne avgjørelsen til glede og entusiasme hos øvrige spillere.

Brummis holdt Elverum på avstand resten av 1. periode, takket være iherdig jobbing både forover og bakover, med bemerkelsesverdig innsats hos senterspillerne, om noen skal treffes fram. Forover og bakover er like langt, her løpes mye, og Brummis kom også tidvis til noen relativt gode avslutninger uten at utligningen inntraff.

2. Periode

22:18: Elverums spiller nr 10 sender Elverum opp i 2-0 ledelse etter en egentlig veldig god redning av målvakt Maren, som dessverre hadde kommet til å legge seg oppå ballen i kampens hete, uten å være klar over det.  I det aktuelle området var Brumunddals to bakspillere Mari Helen og Karoline, Elverums spiller nr 10, og altså veldig nære ballen – Maren Målvakt. Tilfeldighetene ville det slik at da Maren evakuerte kroppen sin ut av det utsatte området, fikk spiller nr 10 på Elverum bakset ballen inn i mål, til Mari Helen, Karoline og resten av Brummis’ store skuffelse. Det var altså bra jobbet i utgangspunktet av Maren. Hva kan man lære av noe slik? Karo burde gitt kommandoen ”ligg i ro!!” i stedet for ”Maren jeg tror at du kanskje muligens ligger oppå ballen”- da dette tar for lang tid å si i en sånn enorm fart som det tross alt er på innebandykampene herover. Videre bør motstanderspillere skjermes vekk fra situasjonen for sikkerhets skyld ved neste anledning, uten å benytte slag og spark selvsagt.

31:43. Ny scoring Elverum (3-0) og Brummis tar i samme øyeblikk en vel fortjent time-out.

3.Periode.

Sina scorer, assistert av en Elverumsspiller, Fantastisk deilig for Brummis, og kampen endte også i denne stillingen (3-1 til Elverum). Brummis feiret utligningen med en time-out på 53:37.

Oppsummert:

Elverum hadde litt flaks på sine scoringer i dag, Brummis hadde noen veldig fine ”nesten-muligheter”. Hadde det vært en periode til, hadde Brumunddal vunnet, det er noe alle vet. One-touch- pasningene var ikke helt 100% plassert, og når vi er litt få, og etter hvert litt slitne, fører dette til litt unødvendig stress. Likevel skal Brummis berømmes i dag fordi hele laget kjemper med nebb og klør, stiller opp og gjør maks ut av kvelden. Bra jobbet, og alle var enige om at det hadde vært en fin tur.