D1: Damelaget startet 2015 med seier

Onsdag tok våre damer en meget viktig seier i OL-byen da de vant 3-2 over Lillehammer. Nå er damene a poeng med serieleder Elverum.

Eva jubler for seier mot Lillehammer.

2.div dame: Lillehammer IBK – Brumunddal IBK 2-3 (0-0)(1-1)(1-2)

I kveld reiste vi ti stk til Lillehammer. Vi var kampsugne og heltente på seier. Før kampen ble vi enige om å holde høyt tempo, gode løp, vinne duellene og tette helt igjen i forsvar.
Eva var keeper og Lovise, Karoline og Malle var rullerende backer. Fremover hadde vi to rekker: Solfrid, Lene og Ida og den andre: Maren, Kristin og Elin.

Første perioden var helt rå. Høyt tempo, vi rullet opp spillet helt fra eget forsvar og styrte kampen. Ingen mål i første periode.

I pausa var det mye skryt å få. Veldig mye ble gjort riktig, men vi skulle angripe ballfører litt tidligere når Lillehammer kom på overgang. Det var VIKTIG å holde tempoet oppe, spesielt siden Lillehammer kun hadde to innbyttere.

29 sekunder ut i andre periode fikk Kristin pass fra Maren og hun puttet. Endelig mål!! Vi fortsatte å kjøre på som i første periode og skapte veldig mange sjanser, men lite mål. Etter 18.14 fikk Lillehammer frislag i farlig posisjon. Vi var ikke gode nok i mur i tillegg til at Lillehammer hadde litt flaks, men uansett klarte de å redusere.

I andre pausa var det ikke mye å sette fingeren på. Vi styrte spillet, men manglet prikken over i’en. Vi skulle fortsette som vi hadde gjort resten av kampen.

3.48 ut i tredje periode tok Malle med seg ballen fra eget forsvar, fintet ut flere Lillehammerspillere og plasserte ballen pent bak keeper. 2-1! Deilig med et mål!!! Vi fortsatte med kjøret og hadde flere sjanser. Nesten 10 minutter før slutt var det svakt duellspill, svikt i markeringer og Lillehammer reduserte igjen til 2-2. Vi ble litt frustrerte nå og begynte mase på. 7 minutter før slutt tok vi timeout og ble enige om å hente fram de siste kreftene, gjøre løpene, skuddene og markeringene helhjertet! DETTE SKULLE VI VINNE! Vi kom utpå med fornyet guts.Etter 17.20 tok Lillehammer timeout, men det hjalp lite for endelig: etter 18.07 ladet Lovise sin knallharde kanon og sendte i veien et skudd som suste forbi keeper!! HERLIG! Slutten av perioden la vi oss bak og sikret en velfortjent seier!!

Positivt fra denne kampen: gode dueller, noen flotte redninger fra Eva, ro i spillet, spillesystemene vi har øvd på fungerte, Karoline klarte å vende spillet som vi har trent spesielt på, god ballkontroll, fine bevegelser, masse, skudd, aktive foran mål, vi klarte å beholde hodet kaldt(nesten hele kampen) selv om vi hadde en dommer som dømte i vår disfavør alt for mye, Kristin var tilbake etter en lang fødselspermisjon, vi holdt trøkket oppe i hele kampen, vi holdt byttene nede og skapte ingen farlige sjanser når vi byttet og positiv feedback til hverandre underveis!

Alt i alt hadde alle spillerne sin beste kamp sålangt i år og alle bidro sterkt til at vi kunne dra seieren i land. Ikveld er jeg veldig stolt av hele laget mitt og ikke minst den fightervilja alle viser. Vi vant veldig viktige dueller spesielt på slutten og avgjorde til vår fordel. Denne kampen viste at vi har en sterk vinnervilje i dette laget og det kommer vi langt med.

Uke 4 har vi bortekamp mot Nes på tirsdag og venninebandyrunde på lørdag så det kommer kjapt flere muligheter til å fortsette denne gode trenden. Vi har i hele år hatt flere knallgode treninger, både med hjelp av Tom Richard, Daniel og Morten, men også der vi trente kun med trener Malle. Gode treninger gir resultater spesielt siden vi har et jevnt godt oppmøte!

Dette tyder meget godt for resten av sesongen!

Referent-en meget stolt- Malle