D1: Brumunddal knuste damene fra skogen!

Tirsdag kveld vartet damelaget opp med festinnebandy, og valset over Elverum med brak seier. Våre damer ga seg ikke før det sto 8-1 på tavla, og har dermed fortsatt til gode å tape i årets sesong.
dame bibk -elverum 191113

2.div dame: Brumunddal IBK – Elverum IBK 8-1 (5-0)(1-0)(2-1)

BIBK sine damer har spilte hjemme kamp mot Elverum tirsdag. Vi var igjen fullt lag, noe som lovet bra!

Laget :

Målvakt: Eva

Backer: Anette, Karoline og Mari Helen

Senter: Heidi og Solfrid

Forward: Elin, Maren, Sina og Ida

Dommer:  Tom Hovde

Første periode startet med masse fine mål. Etter bare litt over ett minutt satte Solfrid sitt første mål på kampen, med go hjelp fra Karoline. Få sekunder etter la Maren opp til at Elin kunne sette mål nr to for Brumunddal. Sina skulle få den ære av i sette mål nr 3. Så var Heidi i farta, som la opp til at Maren kunne sette mål nr 4. Vi somla bort ballen i midten, med noen ukontrolerte passninger. Våres fantastiske målvakt Eva var klar, å hadde mange fine redninger. Etter litt klabb og babb, sentrer Ida en suser opp til Sina, som satte mål nr 5.  Så kom ballen litt for høyt og Elin nikka på ballen, å fikk en to minutters. Kort tid etter var Ida litt ivrig å tok ballen i hånda, som måtte straffes med utvisning.

Andre periode blir litt rotete, men vi kommer oss igjennom. Heidi kjører opp med ballen og leverer videre til Elin, som tilslutt setter ballen i mål.

dame brdal nes

Tredje og siste periode er vi i god start med å trøkke fremover, men så snapper Elverum opp ballen og kommer sterkt tilbake. Å Elverum kan juble frem sitt første mål på kampen. Brumunddal tar en liten prat, å kommer sterkt tilbake. Vi får igang spillet igjen. Sina leverer fra seg ballen til Solfrid, som setter mål nr 7. Karoline er i siget og setter inn siste målet for Brumunddal med hjelp fra Anette.

Vi takker Elverum for en god kamp og ser nå fremover mot neste kamp.

Referat : Ida