Brumunddal tok tidenes første seier i 1.div!

Ridderen vant duellen på parketten lørdag formiddag, da de trappet opp i Dragons Cave for å kjempe om viktige poeng mot opprykks kollega Horten IBK.

Jubelen sto i taket i Dargons Cave lørdag!

Box referat Box kampfakta Box galleri Box tabell

Etter 3 strake tap var det en heltent gjeng som tok den lange turen  til Horten for å hente Brumunddals første poeng i 1. divisjon. Våre 2 trenere velger å prioritere andre ting denne dagen så kaptein Brage holstrøm og 3.trener/reserve trener/saftblander Richard Alfstad leder styrkene.
I tillegg er Hans Iver Frydenlund igjen hjemme og med Magnus Skulstad sitt fravær, starter Robert Erichsen sin første kamp fra start.

Etter 3  kamper i 1. divisjon, har vi fått en leksjon på hvordan spille innebandy. Den siste uka har vi terpet forsvar og angrep og noen nye systemer. Det sitter ikke i ryggraden enda, men vi får en fin mulighet å prøve ut våre endringer i dag.
Før kampen har vi fokus på at vi skal spille vårt spill og gi full «punch» både i forsvar  og angrep.

Brumunddal IBK stilte med følgende lag:

Målvakt: Robert Erichsen

Back par: Bjørnar Eike – Lars Johan Bakkerud og Kjell Gunnar Opseth – Henrik Nordberg

1. rekke Magnus Maller –Brage Holmstrøm(K) – Anders Schou

2. rekke Daniel Bråthen – Richard Alfstad – Jonas Castellanos

Spilte også:  Vegard Børresen

1. periode (0-2)

Horten starter kampen best og har mest trøkk de første minuttene, vi merker fort at det nye forsvars systemet fungerer godt og etterhvert får vi også med oss angrepsspillet. Etter 4.55 sitter dagens første. Maller forer Schou, som smeller inn Brumunddals første ledelse i 1. divisjon. 8.51 sitter den igjen i kassa, denne gangen er det Maller  som er eksekutør og setter sitt tredje mål for sesongen. Rekke 1 har virkelig funnet formen nå. Ett minutt senere er Brage uheldig og plasserer kølla si  i ansiktet på en Horten mann, det var selvsagt ikke med vilje, men allikevel blir det en 5. minutter og undertall. Vi rir av hele mesterlig og mer skjer ikke i denne perioden før i det 20 minuttet. Bakkerud savner benken og får en 2. minutter for gjentatte slag. Vi går til pause med 2-0 ledelse og forbereder oss til den fryktede 2. perioden hvor vi har vært skikkelig dårlige i de foregående kampene. Nå må vi i tillegg starte med 4 mann. Vi gjør et bytte i pausen for å rullere på  troppen, Eike ut og Børresen inn.

Robert E - Horten
«Robban» ble dagens ridder i Horten

2.periode
(1-4)

Vi holder unna 1.14 ut i perioden. Horten har mye mer fart i overtalls spillet sitt nå og vi klarer ikke å stå imot. Horten reduserer til 1-2. Kampen fortsetter med sjanser til begge lag etter dette, men det er Dala som setter den neste etter 7.29 av 2. periode. Jonas setter inn dagens 3. kasse for Dala og sitt fjerde for sesongen. Nå er rekke 2 også i gang.

Halvspilt periode og Capt`n fantastic må kaste inn håndkle grunnet en vond ankel. Om skaden var ekte eller ikke, eller bare taktikkeri fra luringen med skjegget vites ikke. For det som følger er to magiske minutter som punkterer kampen. 15.47, 1-4. Henrik får pass fra «Kjella» på midtbana og smeller til en kanon. Vi har trafikk på mål og da sitter den i tverra. Under minuttet senere er det igjen rekke 2 som er frempå og setter dagens femte i nota. Jonas skyter på mål og Daniel er på retur og pirker den inn. Nå svinger det virkelig av gutta på tur! Men vi stopper ikke der. 14 sekunder senere er det igjen Schou som er frem på setter sin andre for dagen  og sitt fjerde for sesongen (4 på 2 kamper!). Pasning fra Menig Børre. Tavla lyser nå 1 – 6 og løpet viker kjørt for dragene. 24 sekunder igjen til pause og Bråten slår et ridderslag og må sette seg ned i 2. minutter.

Herlig periode av gutta!

Henrik Nordberg satte sin andre kasse for sesongen mot Horten.

3. periode
(1-0)

Nok en gang starter vi perioden i undertall, 32 sekunder slås en pasning gjennom vårt slott, her er Henrik er uheldig da ballen treffer høyt oppe på kølla og sniker seg inn bak Robert. Stillingen er nå 2 – 6 og vi har kampen i vår hule  hånd, men spennende skal det bli. 32.33, og Jonas er uheldig som sender en mann i vantet og får en 5. minutter for hard spill. Vi klarer nok en gang å ri av en 5. minutter i  undertall og resten av perioden er det mye spill frem og tilbake men ingen klarer å sette inn flere mål. Kampen ender dermed med 2 – 6 seier og Brumunddal Black Knights første seier i 1. divisjon er ett faktum!

Vi spiller rett og slett en knallkamp i dag, særlig i forsvar er det jobbing på høyt nivå og vi slipper kun inn 2 mål, begge i undertall. I tillegg må Robert Ericsen ta mye av æren i dag. Dagens beste ridder tok (nesten) alt som kom hans vei og særlig den ene reddningen da vi leda 1 – 0 var nok veldig avjørende i dag. For en debut!

Vi takker et hardtarbeidene Horten og 2 gode dommere for kampen. Nå setter korstoget ferden mot Sverige og Halden, hvor det igjen skal kriges om viktige poeng!

Kampens pluss:
Endringene i forsvaret ser ut til å funke veldig bra. Vi slipper kun inn 2 mål, begge i undertall.
Alle 12 riddere spiller MEGET bra.
God stemning i laget både før, under og etter kampen(naturlig nok).

Kampens minus:
14 MINUTTER i undertall er alt for mye! Nok en gang har vi alt for mange utvisninge, her har vi noe  å ta tak i.
Ellers ingenting i dag.

Følgende stjerner deles ut etter kampen mot Horten

3 stjerner: Robert Erichsen

2 stjerner: Anders Schou

1 stjerne: Resten av laget.

Skrevet av: Alfstad/Hovde